La Florència que ens va sorprendre a la dècada de 1980 amb els seus carrers inundats de turistes que formaven cues a la Uffizi i a la Galeria de l'Acadèmia per contemplar de primera mà l'albada del Renaixement, ja ha arribat a Girona. La ciutat de l'Onyar va aixecar el vol com a destí turístic internacional amb l'arribada de Ryanair i els 5,5 milions de passatgers de l'any 2008 a l'aeroport de Vilobí. El sector de l'hostaleria haurà de mantenir-se despert per no caure en l'acomodament que ja als anys 80 detectàvem en alguns locals de la capital de la Toscana, farts de lucrar-se sense esforç, adotzenats després de repetir amb tanta facilitat l'operació d'enfundar bitllets a la caixa registradora. Cal reconèixer que les polítiques de les tres o quatre darreres dècades de promoció de la Girona de postal estan donant els seus fruits. Ara cal que els polítics repensin amb l'hostaleria com mantenir viu l'estímul del sector per evitar morir d'èxit. És important establir mecanismes que premiïn la renovació i ajudin a aconseguir que el visitant tingui ganes de repetir perquè no ha vist cartró pedra sinó una ciutat que l'ha sorprès amb frescor i iniciativa.