La informació creix a la xarxa. Se'ns diu que, amb una perícia mínima i una mica de paciència, tot ho podem trobar a la Web.

Però, de debò és tan útil la mitjana de milions de pàgines que es publiquen cada dia? La veritat és que més de la meitat dels internautes -en concret, el 55 per cent- dediquen menys de 15 segons a la consulta dels llocs web a què accedeixen, segons es desprèn de les conclusions d'un estudi elaborat per l'empresa especialitzada Chartbeat, que es basa en una mostra aleatòria de dos milions de visites a 580.000 articles. Aquesta investigació demolidora revela que, a diferència del que solem pensar, només una petita fracció dels navegants que arriben als continguts en línia que volien els acaba compartint.

Treballs com aquest donen solidesa al principi 90-9-1, és a dir, a la teoria formulada per l'expert Jakob Nielsen en el llunyà 2006, que sosté que el 90 per cent de l'audiència digital es manté a l'aguait; el 9 per cent porta a terme accions de petit abast en l'entorn virtual; i l'1 per cent restant genera material o participa amb convicció a internet.