S'ha acabat el cicle de reunions sota el lema "Repensa Lloret". Les conclusions recullen les aportacions fetes pels assistents a sis tallers de treball. Ciutadans, entitats, associacions i gremis han intercanviat opinions amb professionals de diferents àmbits econòmics i socials.

Els organitzadors ho qualifiquen un èxit de participació ciutadana i una experiència positiva per les reflexions que s'han posat sobre la taula. N'hi ha per tant?

Doncs, pel que fa a la implicació de la gent en els sis tallers de dues hores per sessió s'ha facilitat una discreta xifra d'uns 350 participants, provinents dels diferents sectors econòmics i ciutadans del carrer o involucrats en l'associacionisme veïnal. No és per llançar les campanes al vol.

Pel que fa referència a les línies estratègiques, els cinc eixos proposats són: 1) necessitat d'una marca potent de Lloret de Mar per millorar la seva imatge i incrementar el sentiment de pertinença; 2) definir un Pla d'Usos Comercials per tal de potenciar l'oferta comercial; 3) definir el turisme del futur amb l'aposta per la formació (escola d'hoteleria) i per un destí turístic intel·ligent (smart destination) alhora que s'aspira a convertir-se en el hub (centre d'operacions) de la Costa Brava; 4) vincular el turisme a l'entorn natural i el potencial esportiu; i 5) connectar més els ciutadans amb el futur del municipi, afavorint tant la participació individual com la col·lectiva, sobretot en àmbits com el jovent o la immigració. Bravo!

En definitiva, són desideràtums que haurien de permetre actuacions futures per a solucionar les mancances d'una destinació turística madura. Bé, de bones intencions l'infern n'és ple!

A Lloret s'han esmerçat molts esforços en meditacions intranscendents sobre el seu esdevenidor.

Cal recordar que les propostes d'ara, amb paraules què estan de moda, (marca, hub, smart city, sostenibilitat, diversificació, ...), es repeteixen des de la nit del temps.

Per exemple, el 18 de desembre de 1976, a la declaració final del Debat Costa Brava, es proclamava: "La Costa Brava que propugnem ha de ser una costa arrelada en la seva pròpia història, que recobri els valors mes autèntics del passat; ordenadora dels errors i que superi les limitacions del present, orientada cap a la construcció d'un futur que asseguri la salvació, conservació i potenciació del seu espai físic, econòmic, cultural i social, al servei dels homes que l'habiten".

Aquests principis no han estat respectats pels sectors implicats en la supervivència del turisme, és a dir, la gallina dels ous d'or (o ja són de plom?).

Per tant, davant l'anunci per a la tardor d'un nou cicle de "Repensa Lloret", caldrà cordar-se bé els pantalons!