He hagut de trucar a Atlantis. Des de Barcelona, una operadora de la companyia d'assegurances em comunica, educadament, que no entén el català i que li parli en espanyol. Objecto, també educadament, que de la mateixa manera que jo no l'obligo a parlar català, ella no ha d'obligar-me a parlar espanyol. Respon que truqui més tard perquè ara no hi ha operadors disponibles en català. Abans de penjar constato que em sento discriminat com a catalanoparlant, i envio un correu de queixa. Al cap d'uns dies rebo les disculpes firmades per Aurèlia Mestre, del Servei d'Atenció al Client d'Atlantis. Reconeix que «el tracte rebut no va ser correcte» i conclou: «Li assegurem que el responsable de la nostra plataforma telefònica ha pres les mesures adients per evitar que tornin a produir-se incidències similars». Darrerament han saltat a la premsa diversos casos d'atropellament lingüístic: Quimi Portet al vaixell de Balerària, o el guia de muntanya Esteve Carbonés, agredit per un policia espanyol a La Jonquera per parlar català. Hem de denunciar sempre tota discriminació lingüística, i afavorir així que empreses com Atlantis contractin personal coneixedor de la llengua oficial i pròpia.