Un assistent a un festival musical està gaudint de l'actuació d'un dels seus grups o intèrprets favorits. Li agrada la cançó que sona, se sent còmode, està feliç... I què se li acut? Doncs, probablement, compartir el seu benestar a través del telèfon. Aquest comportament és tan habitual que els experts en consum han començat a estudiar-lo perquè les marques n'obtinguin profit comercial. En comparació amb l'oient mitjà, els aficionats a festivals com els catalans Primavera Sound i Sónar o els nord-americans Lollapalooza, Coachella i Bonnaroo són un 64% més propensos a trucar als amics perquè escoltin el concert. També és més probable que enviïn missatges relacionats amb el xou, en concret, un 35%. La freqüència amb què publiquen vídeos dels festivals a les xarxes socials és un 27% superior, segons l'estudi de la consultora Nielsen del qual procedeix aquesta informació. Una altra circumstància que interessa a les marques és que, gràcies a aquesta eufòria, és un 43% més fàcil que els clients de festivals comprin productes en aquell moment. Les fotografies i vídeos a Instagram o Youtube, els comentaris a Twitter i Facebook de milions d'usuaris en donen fe.