Apunt d'arribar el seu mig segle de vida -es va inaugurar el 1967-, i després d'un llarg període de constants caigudes, l'aeroport de Girona s'ha refet i comença a estabilitzar-se. Una bona notícia per a les comarques gironines. I més, si és cert, com ha apuntat aquesta setmana el secretari de Mobilitat, Ricard Font, que els passatgers provinents d'altres països que aterren a l'aeroport de Girona ho fan per visitar les comarques gironines i no Barcelona, com succeïa els anys de més trànsit. Des de la seva inauguració, els gironins ens hem sentit com a molt nostre l'aeroport; al mateix temps que s'ha considerat una infraestructura vital per al desenvolupament econòmic del territori, tant pel que representa per al sector turístic com per la facilitat de desplaçar-se per a diferents punts d'Europa per part de directius i treballadors de les empreses gironines. Estalvia temps i costos.

Durant el període 2004-2011, amb l'arribada de Ryanair, vam pensar que teniem un aeroport de primera, certificat pels més de 5 milions de passatgers assolits l'any 2008, però vist en perspectiva cal convenir que era un miratge. Una situació irreal, que no es corresponia a una província de la mida de la nostra, malgrat la potencialitat del sector turístic. Una suma de factors van capgirar aquella tendència a l'alça any rere any. 1. La ruptura del contracte de la Generalitat amb Ryanair, l'any 2011; 2. La crisi econòmica; 3. La necessitat d'optimitzar la terminal vella de l'aeroport de Barcelona va obrir les portes de bat a bat a Ryanair; 4. El canvi d'estratègia de la companyia irlandesa de baix cost per operar en els aeroports principals en detriment dels secundaris.

Dels 5,5 milions de passatgers el 2008, s'ha passat a xifres per sota dels dos milions. Aquest any, amb l'entrada de noves companyies, el progressiu descens del nombre d'usuaris s'ha esmorteït i la tendència va cap a una lleugera recuperació. El Govern català preveu que la xifra de passatgers es pot estabilitzar al voltant dels dos milions. No són aquells 5,5 milions, però tampoc el mig milió i escaig de finals dels noranta i principis de l'actual segle, quan encra no havien aparegut les companyies de baix cost. Ho va avançar el director de l'aeroport, Lluís Sala, la primavera passada: l'aeroport tendeix cap a la diversificació. Una desena de companyies hi operen regularment i d'altres ocasionalment a l'estiu. Aquest any hem recuperat el vol a Moscou, amb la companyia Pobeda Airlines, filial de la principal companyia russa, Aeroflot. També ha apostat per Girona una aerolínia anglesa a l'alça, Jet2. L'any vinent connectarà l'aeroport de Vilobí amb set ciutats britàniques. Això ha fet, que Ryanair s'hagi despertat i aquesta setmana, després de set anys de reduccions, hagi anunciat un increment de vols per a l'any vinent per no cedir terreny. El nombre de rutes passarà de les 29 d'enguany a 38 el 2017. El director de Comunicació de Ryanair també ha confirmat que ara els usuaris dels seus vols "vénen especialment per veure la ciutat i la regió. Girona té un molt bon producte turístic i ofereix alguna cosa completament diferent i independent de la de Barcelona". Han desaparegut les alarmes sobre l'aeroport.