Els robots d'avui són molt complets, fins i tot podríem dir que tenen targeta de visita. Un altre assumpte és que sempre siguin benvinguts allà on vagin. Així, l'anomenat "trànsit no humà" -non-human traffic (NHT) en anglès- preocupa aquells que inverteixen els seus diners a internet per arribar al màxim nombre possible d'usuaris. És a dir, a les empreses i les institucions que s'esforcen per oferir un servei o per vendre un producte a la xarxa, els decep saber que una part dels suposats impactes que aconsegueixen no van a parar a persones, sinó que són ficticis perquè han estat generats artificialment mitjançant la tecnologia.

Per a més del 70% de les pàgines, la proporció de NHT és de l'1,3%, segons revelen des de la companyia especialitzada ComScore. No obstant, al voltant de l'1% dels webs té un volum de "trànsit no humà" que arriba a la meitat. I per a gairebé un 2%, la xifra representa més d'una quarta part del total. Per petits que semblin, aquests percentatges de pàgines visitades per robots es tradueixen en quantitats enormes que comercialment parlant no porten enlloc.