Darrere un gran home hi ha una gran dona. I darrere un gran festival hi ha un gran director. Salvador Sunyer es va presentar ahir davant el públic amb el posat modest i humil que el caracteritza per exposar un projecte que creix cada vegada més i és més ambiciós i agosarat. «Hem de millorar l'ocupació», va dir Sunyer en la presentació del balanç d'una edició del festival Temporada Alta que ha batut tots els rècords d'ocupació amb un 96,31%.

L'acte va aplegar una cinquantena de persones al Saló de Descans del Teatre Municipal de Girona. Però també «cal incrementar el pressupost», cosa no fàcil en l'actual moment d'estretors de l'administració pública i quan Temporada Alta ja recapta la gens menyspreable quantitat de 200.000 euros anuals d'empreses i patrocinadors privats.

En canvi, «no és el moment d'apujar preus», va dir Sunyer, a qui agrada nedar en l'aiguabarreig popular, lluny de l'elitisme. No en queda altra que «millorar el patrocini o diner privat», va dir, i va avançar que aquesta setmana es presentarà un projecte europeu conjuntment amb el Teatre de l'Arxipèlag de Perpinyà per aconseguir fons Feder per a produccions pròpies per al 2017-19. De ple en l'era de les xarxes socials, la demanda més repetida del públic ha sigut que «Temporada Alta duri tot l'any», petició que no es pot satisfer, si bé el festival ha començat a rebentar costures geogràfiques i temporals amb l'expansió a Llatinoamèrica. Més diners, més teatre, més expansió, més internacionalització i més arrelament local. És Temporada Alta.