No es tracta de posar notes, però crec que hi ha una sensació generalitzada que Girona 10, aquest any, ha obtingut un aprovat justet. És cert que la fred i la pluja no han acompanyat gaire, però també és veritat que, després de sis anys, la fórmula comença a desgastar-se. De fet, els mateixos organitzadors -l´Associació d´Hostaleria de Girona- van admetre que l´elevat cost de la campanya els havia fet plantejar si tornar-la dur a terme, i han hagut de reduir costos, mitjançant deixar de fer les polseres identificatives o algun acte que requeria d´assegurança. Firarebaixa, que va canviar de dates per beneficiar-se de l´afluència de públic al Girona 10, s´està plantejant tornar al febrer. Els comerciants ja fa temps que van desmarcar-se´n. Els tastets al Mercat no han tingut el ressò d´altres edicions. Els hotels i els restaurants que ofereixen habitacions i menús a 10 euros, que són els principals pols d´atracció, van patir algunes cancel·lacions per la pluja. Les estadístiques oficials diuen que «alguns» hotels van aconseguir una ocupació del 90%, però caldria veure la mitjana.

És cert que Girona 10 s´ha convertit en el gran esdeveniment de l´hivern gironí. Bé, de fet és pràcticament l´únic, exceptuant el Nadal. És una bona pensada per a una època complicada per al turisme. Però cal reinventar-se.