Puntets negres de la RondaGi

Ricard Vicens i Matas girona

Es veu que l´adhesiu RondaGi no s´ha d´enganxar «darrere del mirall retrovisor» tal com diu el tríptic que et donen, sinó més aviat a dalt del mirall retrovisor, a la zona on hi ha una trama de puntets negres.

Si l´enganxes darrere el mirall retrovisor, tard o d´hora et fallarà, la barrera no s´aixeca i et ve una persona d´Abertis que te´l fa desenganxar i te´n dona un altre, i aquest cop sí, t´indica el detall dels puntets negres... Que el tríptic no contingui aquest detall per col·locar-lo correctament, em sembla un error colossal, tenint en compte que n´heu imprès 200.000... mare meva, que ens indiquin els propers dies quants n´han hagut de treure!

Defensem el tren de l´Empordà i la voluntat política

Josep M. Loste i Romero portbou

La Plataforma Defensem el Tren de l´Empordà -vinculada a l´Iaeden i a l´Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP)-, va fer una gran tasca de conscienciació i mobilització en els anys 2005 a 2015, a favor d´una millora del tren convencional en el nostre territori altempordanès i gironí. Gràcies a aquella lluita l´any 2008 es va poder fer una consulta a Figueres per tal de defensar el manteniment de l´Estació de tren del centre de Figueres. La consulta es va guanyar de carrer i es va aconseguir l´objectiu: que no es tanqués una infraestructura bàsica per a la mobilitat social de proximitat, no només de Figueres, sinó de tot l´Alt Empordà i la Regió de Girona en el seu conjunt. Ara es tracta de tornar a fer gran aquesta plataforma per seguir bategant i reivindicant una millora general del nostre tren social del territori. Ara cal donar suport a la Plataforma per tal de millorar les interconnexions entre Portbou i Cervera i coordinar, molt millor els horaris entre Renfe i la SNCF. Aquests dos punts són bàsics, per tal d´aconseguir unes millors freqüències i una millora general del tren de les línies R11 i RG1. Ara és el moment per aconseguir una línia social, i territorial, al servei de la mobilitat de proximitat, però també a favor del turisme i l´economia i la justícia social entre Narbona i Barcelona (sobretot fer possible un tren social transfronterer entre Perpinyà i Girona).