Koen Leurs analitza en el recull Youth 2.0: Social Media and Adolescence com es generen les jerarquies digitals entre els nois del present. Ho fa des de la perspectiva dels joves immigrants residents als Països Baixos per esbrinar com es configuren les seves relacions de poder en funció de la seva raça, la seva ètnia, la religió que practiquen i el sexe que tenen. Doncs bé, per sorprenent que resulti, ell conclou que factors com aquests expliquen realment les escletxes que els separen, més enllà de l´accés a internet i als dispositius tecnològics. És a dir, a la xarxa, passa el mateix que al pati del col·legi o als locals d´oci. Aquest autor, en col·laboració amb la investigadora Sandra Ponzanesi, ha coordinat una sèrie de publicacions dins del projecte Wired Up: Digital Media as Innovative Socialisation Practices for Migrant Youth, en què s´arriba a conclusions similars a partir de l´activitat virtual dels adolescents de la diàspora. Com ja s´assenyalava en l´obra col·lectiva Jóvenes españoles 2010, publicada per la Fundación SM, els pares tendeixen a desdibuixar els valors religiosos en la formació dels seus fills, per por de contaminar els menors. Això té un pes específic a la Web, però, sobretot, el té al carrer.