La cultura participativa és un conjunt d´entorns organitzats al voltant de la tecnologia en què qualsevol usuari es pot convertir en emissor i receptor de tot tipus de missatges -amb text, àudio, gràfics, fotografia, vídeo i múltiples combinacions d´aquests recursos- i en què pot interactuar amb audiències disperses i llunyanes. Aquesta cultura requereix habilitats que permeten que els individus es vinculin als mitjans -convencionals, 2.0, etc.- com a creadors de continguts. Sobre aquestes eines i plataformes -dispositius mòbils, wearables, xarxes socials, etc.- es conformen grups humans i comunitats de pràctica que creixen al voltant de la curiositat, l´interès, la passió o la militància per assumptes diversos: la política, l´esport, l´art, la religió i qualsevol altre camp o activitat que se´ns pugui acudir. Institucions, empreses i actors privats competeixen simultàniament en canals diferents per atreure consumidors, clients fins i tot, robots. El canvi de paradigma està sent tan radical i ampli que encara no ha estat definit amb la precisió que seria desitjable. La perspectiva no és gaire favorable per als teòrics de la transformació digital. Les novetats com la internet de les coses, la intel·ligència artificial, l´aprenentatge automàtic, el big data o la computació en el núvol els compliquen la feina dia a dia.
- Multimèdia
- Serveis
- Classificats