Els responsables de Facebook, empresa que ha participat en l'edició de 2018 del Mobile World Congress (MWC) de Barcelona, obliguen els desenvolupadors que treballen amb el seu material -o sigui, amb el material dels seus usuaris- a presentar declaracions completes sobre privacitat. A més, els tècnics d'aquest gegant tecnològic porten a terme investigacions més àmplies molt sovint, quan un informe els alerta d'una incompatibilitat. Els directius d'aquesta companyia, com els de Twitter, que igualment ha estat present en la capital catalana durant el MWC a través de la seva filial MoPub, destaquen la necessitat d'aconseguir que les xarxes socials funcionin com serveis transparents. No obstant, la trobada internacional dels mòbils ha servit per constatar com s'estan blindant les plataformes 2.0 contra la vigilància a la qual poden ser sotmeses per altres agents: administracions, indústries, etc. L'esforç per preservar les dades dels seus consumidors persegueix evitar negocis lucratius dels quals no es puguin beneficiar. En pocs anys, han proliferat els programaris creats específicament per arribar a informació valuosa, però de difícil accés, i per recollir massivament continguts de milions de persones a través de procediments de «mineria». Si aquest producte és després venut o redistribuït amb finalitats publicitàries, polítiques, etc., els gestors de les xarxes en queden marginats. I això no els agrada gens, és clar.