Multes als ciclistes

David Salvador Josep Girona

Fa uns dies vaig llegir en aquest diari que l´Ajuntament de Girona havia multat més de 400 ciclistes per circular per les voreres. Massa poc.

Crec que haurien de ser força més les sancions, ateses les conductes incíviques que es poden veure diàriament. Ens han imposat una xarxa de carrils bici a molts punts de la ciutat però realment encara hi ha molts ciclistes que opten per passar per les voreres, posant en perill els vianants. Està molt clar que la calçada és per als cotxes i les motocicletes, les voreres per als vianants i els carrils bici per a les bicicletes. Tot el que sigui al revés representa un perill i és obligat que se sancioni.

Jo sé que els ciclistes que estan plenament conscienciats que aquest és un bon mitjà de transport i alternatiu no fan aquestes conductes incíviques i circulen per on toca, però hi ha molta gent que no ho fa. Són un perill per a la gent que camina però també per a ells mateixos. Amb la velocitat que circulen alguns ciclistes algun dia algú prendrà mal de manera molt seriosa. L´Ajuntament de Girona hauria d´incrementar els controls i segur que hi haurà més multes. Hi haurà qui pensi que aquesta no és precisament la solució i que sancionar econòmicament no porta enlloc però està demostrat que de moment és el que pot funcionar. Fa anys, tots els ciclistes anaven amb casc. Algú veu ara algú circulant amb la bicicleta i amb casc? Jo no. Clar que es pot fer educació viària i insistir que cada un ha de circular per allà on toca però així tampoc s´aconseguirà gaire res, almenys ara, en futures generacions es possible que sí.

Tot plegat, m´agradaria que aquestes ratlles servissin també per demanar als ciclistes incívics que pensin en els altres.

Sindicats i Comuns, amb la dreta nacionalista

Antonio Garcia Blanes

Una de les millors coses que he fet a la meva vida, ja fa anys, va ser donar-me de baixa d´un sindicat en el qual havia estat afiliat. Ja llavors, el seu objectiu era conservar la cadira. I ho he confirmat ara quan he vist que els dos principals sindicats es manifestaran de costat amb l´ANC i Òmnium. Si els antics líders sindicals i esquerrans veiessin que els sindicats es manifesten de bracet de la dreta nacionalista i supremacista que menysté els treballadors d´aquí i d´altres zones de l´Estat, tornarien a les seves tombes. No em vull ni imaginar quina cara hi posaria Marcelino Camacho en veure que CCOO de Catalunya sempre s´apunta als festivals nacionalistes de la dreta.

Entre els sindicats i els Comuns, que diuen que ni DUI ni 155, però sempre surten a treure les castanyes del foc als nacionalistes, els treballadors s´han quedat orfes de representació.

Pobra Catalunya i pobres catalans.

Els llaços grocs

Marc Sureda Pons LLAGOSTERA

Vagi per endavant que tinc simpatia i sintonia amb les accions reivindicatives dels Comitès de Defensa de la República i en especial per a totes aquelles mobilitzacions encaminades a treure de les urpes ronyoses de l´Estat i la injustícia espanyola els presos polítics catalans.

Dit això, començo a ­preocupar-me per l´escampadissa de tires de plàstic de color groc que acaben als marges de les nostres carreteres, amb el corresponent impacte mediambiental que això suposa. Desconec el tipus de plàstic i la composició dels utilitzats durant els darrers ­mesos en la confecció dels reivindicatius llaços grocs, però en el ­millor dels casos trigaran més de 100 anys a descompondre´s.

Espero que tots plegats no haguem d´esperar tant anys per poder viure en un país normal.

L´autobús per veure el GironaFC

Jordi Pous Girona

Primer de tot, voldria felicitar l´Ajuntament de Girona per posar-nos autobusos per anar a veure el GironaFC a Montilivi i per tornar-nos al centre. És a un preu bastant econòmic i te força freqüència.

Però caldria tenir en compte algunes consideracions, sobretot vistes les experiències dels darrers partits.

No tothom viu a prop de la plaça Marquès de Camps o de la carretera Barcelona. I els que viuen a Germans Sàbat o Pedret? Però aquest obstacle és salvable caminant una estona per arribar-hi.

Un altre aspecte a tenir en compte és la sortida del camp quan acaba el partit. Hi ha tots els autobusos esperant, en línia, en una pujada i es poden veure tots els usuaris corrent per no quedar-se sense plaça. No cal dir que s´omplen de seguida i marxen. Els que hi arriben primer són els que són a tribuna o al Gol Nord. I la resta? En arribar a la pujada ja no hi ha ni un autobús i hem d´esperar molt.

De cara a l´any vinent potser tocaria afinar una mica, tant en la sortida dels trajectes des d´on agafar l´autobús per anar al camp, com per tornar cap a casa. El preu, no cal canviar-lo. Està bé.