Ha arribat la Intel·ligència Artificial, però poca. Les grans empreses ho saben tot de nosaltres. Amb la informació que els hem regalat, són capaços de reconstruir les nostres aficions i hàbits. La prova més evident és la relació de notícies que l'omnipotent i omnivident Google considera idònies per al meu perfil. Per ordre d'aparició: «Paula Echevarría sembla el ninot Michelin!», «La foto bomba de Taylor Swift a la platja», «Isabel Pantoja, espantada, ull al vídeo de Maluma!», «Bomba d'Andrea Janeiro, (i és de Belén Esteban)», «Ull al bikini de Hailey Baldwin» i «Una cabra envesteix una jove». Aquesta setmana falta «Pedroche sense depilar», un clàssic.

Digueu-me degenerat, però juro solemnement que mai he efectuat una consulta relativa a les eminències del paràgraf anterior. Bé, en algun cas hauré intentat enfortir la meva cultura caprina. Ni tan sols han inclòs el meu santoral d'actrius MILF per a adults. No al·legaré que aquest llistat de notícies essencials sigui injust o inapropiat, sinó massa evident. Amb aquests esquers, li endevines a qualsevol ésser humà, la qual cosa implica una renúncia a la selectivitat aristocràtica de la Intel·ligència Artificial. No pot brindar un coneixement a l'abast de qualsevol tafanera que ha difós un rumor en societat.

Atès que la IA sempre té raó, com el seu propi nom indica, els seus algoritmes poden al·legar que no hi ha manera d'acoblar-se al perfil de determinats éssers humans, que no servim ni com a matèria primera per alimentar les màquines que aprenen per si soles. Aquesta mancança s'ha de prendre seriosament, el Codi Penal incorporarà els delictes per no acomodar-se als criteris d'encasellament de la nova era. I no n'hi ha prou amb interessar-se esporàdicament per les cabres per utilitzar-les com a coartada, cal resar el rosari complet. És clar que la Intel·ligència Artificial acabarà amb nosaltres de totes formes.