Els germans Roca donen suport "la gran cadena" del reciclatge d'Ecovidrio

Jordi, que tot just ha pogut parlar a causa d'una afonia, ha dit que es pretén divulgar i promoure el reciclatge

27.09.2016 | 06:30

Els germans Roca, Joan, Josep i Jordi, han presentat avui a Madrid la campanya posada en marxa per Ecovidrio #lagrancadena per aconseguir que 10.000 locals d'hostaleria se sumin al reciclatge de vidre a tot Espanya.

"La gran cadena", com es diu la iniciativa, pretén arribar al reciclatge del 100% del vidre que es consumeix en els locals de restauració, que consumeixen el 48% d'envasos de vidre d'un sol ús posats al mercat, segons Ecovidrio .

Joan, Josep i Jordi han iniciat la campanya de Ecovidrio i, a través de www.lagrancadena.es, cadascú ha proposat tres restaurants que se sumaran al projecte després de rebre una invitació amb un codi, que alhora hauran convidar a altres tres , i així successivament.

"L'excel·lència en la gastronomia no està renyida amb el medi ambient", ha assegurat el director general d'Ecovidrio, José Manuel Núñez-Lagos, durant la presentació del projecte a les instal·lacions de Hub Madrid, i ha afegit que el 2015 Ecovidrio "va reciclar 1.400 milions d'envasos ".

Joan, el gran dels germans, ha assegurat que el "compromís amb la sostenibilitat" és el que ha animat els tres a donar suport a aquesta campanya, ja que la Gran cadena s'inicia al Celler de Can Roca, a Girona, perquè " sempre hem estat sensibilitzats i conscients amb el medi ambient pel que per a nosaltres no representa cap esforç "el reciclatge.

"Treballem amb recursos naturals i el que pretenem és tornar a la terra una mica de tot el que ens dóna, que és molt", ha asseverat, i ha afegit que gràcies a aquesta consciència mediambiental "donen suport a aquesta iniciativa" d'Ecovidrio.

Ha dit que, a més, "la visibilitat pública ha fet que ampliem la sensibilització a la ciutadania", ja que amb això la gastronomia expandeix el "codi ètic" i el seu "compromís real".

Josep ha manifestat que "cada detall és important" en la cura del medi ambient, i "tots tenim aquesta oportunitat per fer alguna cosa bona i apropar-nos a l'acció global contra l'escalfament climàtic, ja que és possible".

Jordi, que tot just ha pogut parlar a causa d'una afonia, ha dit que amb la # lagrancampaña es pretén divulgar i promoure el reciclatge.

La consciència de defensa del medi ambiental de la família Roca ve des dels seus inicis als fogons quan van aprendre l'hàbit de reciclar vidre, han assenyalat els tres germans, que han aconseguit involucrar tot es equip al seu restaurant que genera a l'any 22.500 ampolles de vi.

A la presentació els ha acompanyat el cuiner Mikel López Iturriaga, més conegut com el Comidista, qui s'ha declarat "un obsés del reciclatge" i ha assegurat que "em sento brut, molt malament" quan veu que la gent no recicla, per la qual que considera que aquesta és una iniciativa per "transmetre la idea que fas bé amb el reciclatge".

Els restaurants nominats pels tres germans Roca per iniciar aquesta campanya han estat Arzak, Casa Gerardo, Aponiente, Pepe Solla, Miramar, Can Jubany, Sant Pau, Coque i Quique Dacosta, que al seu torn hauran de convidar a altres tres restaurants per mantenir viva la cadena.

A més d'aquesta iniciativa, els germans Roca han posat en marxa a Girona uns tallers d'inclusió per a persones amb risc d'exclusió social per a la fabricació de "gots, vaixella i alguna obra d'art" amb màquines per al tall del vidre i la imprimació de una altra textura, representant la "creativitat i innovació", ha manifestat Josep.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema