El Brexit no aturarà el turisme britànic

El Patronat preveu que els visitants de les illes augmentin a la Costa Brava tot i la nova situació política

09.11.2016 | 16:43
Discoteca a Lloret.

El Patronat de Turisme Costa Brava-Girona preveu que el visitant britànic augmenti l'any que ve a la Costa Brava tot i el 'Brexit'. Aquest és el segon mercat emissor de turistes a la demarcació i el Patronat confia que mantindrà l'empenta dels darrers anys. De fet, a l'hora de fer previsions, també té en compte que companyies aèries com Ryanair o Jet2 ja han anunciat que incrementaran els vols des de l'aeroport de Girona amb l'arxipèlag durant els mesos d'estiu. A més, l'operadora turística de Jet2 oferirà nous paquets als seus clients (dirigits a famílies, adults o centrats en el luxe) i incorporarà sis hotels de Girona ciutat dins les ofertes. Aquests dies, el Patronat està promocionant el territori a la World Travel Market de Londres.

Acaba de tancar-se la temporada d'estiu d'aquest 2016 i el Patronat de Turisme ja gira els ulls cap a la de l'any vinent. A les comarques gironines, el mercat britànic hi té empenta: de fet, és el segon emissor de turistes cap al territori (sobretot, la Costa Brava) per darrere de França. I de cara al 2017, el Patronat de Turisme preveu que les arribades de turistes procedents de l'arxipèlag no només es mantinguin, sinó que augmentin lleugerament. I tot això, malgrat el 'Brexit'.

En total, durant els dies que dura la fira (va començar el 7 i acaba avui) des del Patronat es faran una trentena de reunions amb companyies aèries, operadors turístics, portals de viatges i mitjans de comunicació. El Patronat de Turisme és present al certamen des de l'estand de Catalunya, juntament amb els municipis de Blanes, Lloret de Mar (Selva) i Platja d'Aro (Baix Empordà).

Mercat estratègic

El Regne Unit segueix essent un mercat estratègic per a Catalunya a l'hora d'atraure turistes. Segons subratlla l'Agència Catalana de Turisme, es manté en creixement constant des del 2011. La despesa que han deixat els turistes britànics, però, encara ha crescut més. En concret, un 9% (arribant generar uns ingressos de 1.373 MEUR). El turista britànic que visita Catalunya acostuma a ser una persona assalariada, d'entre 25 i 45 anys, i amb estudis superiors. La majoria viatgen en parella (un 37,5%), tot i que també destaquen els turistes que vénen sols (un 25%) o amb amics (un 14,8%).

L'estada mitjana dels visitants britànics a Catalunya és de sis dies, tot i que la tendència és fer més vacances durant l'any però de menor durada. La majoria de turistes britànics (un 72,1%) s'allotja en hotels de 3 i 4 estrelles. Els habitatges de lloguer són la segona opció preferida (un 12,6%), seguit de les cases d'amics i familiars (un 10%) i dels càmpings (un 5,2%).

El 93,8% de turistes britànics arriba per via aèria. El sol i platja segueix essent un dels productes estrella per al mercat britànic, tot i que altres productes com la descoberta de ciutats o el turisme actiu i de natura molt popular entre els joves- estan prenent protagonisme. També s'observa un creixement del turisme sènior o de viatges de curta durada per celebrar esdeveniments personals (aniversaris, reunions familiars, casaments, etc.).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema