28 de febrer de 2018
28.02.2018

Voluntariat eficaç

La clau de l'èxit d'una empresa és reconèixer la responsabilitat amb els seus empleats i la societat

02.03.2018 | 13:37
Voluntariat eficaç

Què és el que fa que una empresa tingui èxit de debò? La pregunta, lluny de ser retòrica, ha tingut una ràpida resposta directa per boca d'Ana Botín, presidenta del Banco Santander, qui en l'Informe de Sostenibilitat de 2017 assenyala: "ha de ser una empresa que reconegui la seva responsabilitat amb els empleats, els clients, els accionistes i amb la societat, amb tots els que d'una manera o una altra es poden veure afectats per la seva activitat. Una empresa que entengui que la seva missió va més enllà d'obtenir rendibilitat, que tingui clar que els seus beneficis han de revertir a tota la societat d'avui i també de generacions futures". Si, com apunta Ana Botín, l'esperit d'una empresa va més enllà del seu rendiment financer, el cas del Santander pot considerar-se un èxit social. El banc ha destinat 183 milions d'euros als seus programes de sostenibilitat i el 2017, més de 2,1 milions de persones van rebre ajudes en els països on està present l'entitat. A l'estat espanyol, més de mig milió de persones van obtenir ajudes directes.

Ajudes

La Fundació Varkey, en col·laboració amb la Unesco, assenyala que Santander és l'empresa privada que més inverteix mundialment en educació superior. Aquest eix educatiu vertebra la política de responsabilitat social corporativa (RSC) del banc, però no és l'única. L'any passat, es van llançar noves iniciatives de suport als emprenedors i la innovació, com Santander X; el banc, a més, va posar el focus a impulsar els seus programes de voluntariat corporatiu, una manera de promoure el compromís i la motivació entre els seus empleats. De fet, a l'estat ja hi ha més de 2.000 implicats en 80 iniciatives de voluntariat de forma constant. El banc actua com facilitador, recolzant les iniciatives, gestionant el desenvolupament d'activitats i col·laborant amb les ONG locals. Santander organitza les seves accions de voluntariat gràcies als seus empleats, els quals s'ocupen de conèixer les necessitats locals. Actualment son 25 els impulsors territorials que treballen en aquesta qüestió a tot l'estat. A més de voluntaris fixos sempre hi ha empleats que s'apunten a iniciatives concretes, fins al punt que més de 6.000 van participar l'any passat en aquestes activitats, dedicant-hi més de 20.000 hores de treball.

Altres iniciatives

  • Un disc solidari la venda del qual es destina al finançament d'un projecte d'investigació sobre el càncer infantil a l'Hospital La Fe de València.

  • Rifa solidària la recaptació de la qual està adjudicada a la compra d'una furgoneta per al trasllat d'usuaris de l'associació proautista Aleph-Tea.

  • Campanya de substitució de mòbils, en la qual els empleats van tenir la possibilitat de recomprar els seus antics terminals donant la totalitat del recaptat a AECC, Acnur i Creu Roja.

  • Banc d'Aliments: activitats socials durant la setmana "SOM SANTANDER"; donació de joguines per Nadal; així com accions a favor de Creu Roja, Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), i carreres solidàries, entre altres.
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema