La xocolata redueix el risc de malaltia cardíaca i ictus

Científics anglesos conclouen que menjar 100 grams de xocolata al dia protegeix d'aquestes malalties

22.06.2015 | 07:09
La xocolata redueix el risc de malaltia cardíaca i ictus

Menjar fins a 100 grams de xocolata cada dia està vinculat a un menor risc de malaltia cardíaca i ictus, segons ha detectat una investigació publicada a la revista 'Heart'. No sembla haver-hi cap evidència de que reduint el consum de xocolata es disminueix-hi el risc de malaltia cardiovascular, conclouen els investigadors.

Aquests experts basen les seves conclusions en gairebé 21.000 adults que van participar en l'estudi 'EPIC-Norfolk', que està analitzant l'impacte de la dieta en la salut a llarg termini en 25.000 homes i dones a Norfolk, Anglaterra, utilitzant qüestionaris de freqüència alimentària i estil de vida.

Els investigadors també van dur a terme una revisió sistemàtica de l'evidència internacional publicada disponible sobre la relació entre la xocolata i les malalties cardiovasculars, amb la participació de gairebé 158.000 persones, incloses les participants en l'estudi EPIC.

Els participants d'EPIC-Norfolk (9.214 homes i 11.737 dones) van ser seguits durant una mitjana de gairebé 12 anys, durant els quals 3.013 (14 per cent) persones van tenir un episodi de malaltia coronària mortal o no mortal o ictus. Al voltant d'un de cada cinc (20 per cent) dels participants van dir no menjar cap xocolata, però entre els altres, el consum diari mitjana era de 7 grams, amb uns pocs ingerint fins a 100 grams.

Els nivells més alts de consum es van associar amb els de menor edat i menor pes (IMC), relació cintura-maluc, pressió arterial sistòlica, proteïnes inflamatòries, diabetis i activitat física més regular. Menjar més xocolata també es va vincular amb un major consum d'energia i una dieta que conté més greix i carbohidrats i menys proteïnes i alcohol.

Els càlculs van mostrar que en comparació amb els que no van menjar xocolata, l'alt consum es va vincular a un 11 per cent menys de risc de patir malalties cardiovasculars i un risc un 25 per cent més baix de mort associat. També es va relacionar amb un risc un 9 per cent menys d'ingrés hospitalari o mort com a resultat de la malaltia coronària, després de tenir en compte els factors dietètics.

Estudi observacional

Entre les 16.000 persones que s'havien mesurat el nivell de proteïna inflamatòria (PCR), els que ingerien la major quantitat de xocolata semblaven tenir un risc d'un 18 per cent més baix que els que menjaven menys. El major consum de xocolata es va associar de manera similar amb un 23 per cent menys de risc apoplexia, fins i tot després de tenir en compte altres factors de risc potencials.

També es va veure un risc significativament menor de malaltia coronària i vessament cerebral associades amb el consum regular de xocolata, amb una vinculació d'un 25 per cent menor de qualsevol episodi de malaltia cardiovascular i un risc d'un 45 per cent més baix de mort associat.

Es tracta d'un estudi observacional així que no hi ha conclusions definitives sobre causa i efecte, segons els seus autors, que assenyalen que els qüestionaris de freqüència alimentària impliquen un cert grau de biaix de record i la subestimació dels elements que s'han ingerit. "L'evidència acumulada suggereix que la ingesta de xocolata més alta s'associa amb un menor risc d'esdeveniments cardiovasculars futurs", destaquen.

I assenyalen que a mesura que la xocolata amb llet, que es considera menys "sana" que la xocolata fosca, va ser freqüentment més ingerida pels participants d'EPIC-Norfolk, es va constatar que els efectes beneficiosos per a la salut es poden estendre també a aquest tipus de xocolata.

"Això pot indicar que no només els flavonoides, sinó també altres compostos, possiblement relacionats amb la llet, com ara el calci i els àcids grassos, poden proporcionar una explicació per a l'associació observada. No sembla haver cap evidència per dir que s'ha d'evitar el xocolata per aquells que estan preocupats pel risc cardiovascular ", conclouen.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut

Canvi d'horari octubre 2017: hàbits saludables.
Canvi d'hora: Trucs per portar-ho millor

Canvi d'hora: Trucs per portar-ho millor

Segueix aquests consells que et donem perquè l'adaptació al nou horari sigui més suportable

Tret de sortida a la campanya de vacunació de la grip

Tret de sortida a la campanya de vacunació de la grip

Millorar la taxa entre dones embarassades per sobre del 3% és un dels reptes d'enguany

Pfizer retirarà un fàrmac que s´utilitza irregularment per abortar

Pfizer retirarà un fàrmac que s´utilitza irregularment per abortar

L'Agència francesa del medicament ha avisat del perillós us d'aquest fàrmac comercialitzat contra...

Deu aliments perfectes per acabar amb l´ansietat

Deu aliments perfectes per acabar amb l´ansietat

Coneix els menjars que t'ajuden quan tens un atac i agafes qualsevol cosa de la nevera

Enllaços recomanats: Premis cinema