Esbrina quins aliments són nocius per al teu somriure

No només els caramels perjudiquen les dents: les patates cruixents, l'alcohol o el gel poden malmetre la dentadura

03.08.2015 | 13:11
Esbrina quins aliments fan mal les dents.

Un estudi recent posa de manifest la importància que la majoria de la població atorga a la bellesa del somriure, però també als hàbits d'higiene i la cura bucal.

Més enllà de tenir unes dents blanques i alineades, ens preocupa la salut de les nostres peces; evitar les càries o les infeccions no és només cosa dels més petits. Els pares racionen el nivell de caramels que mengen perquè saben que el sucre no és un bon amic de les dents. Però el que potser es sap menys, és que hi ha altres aliments, molts d'ells destinats als adults, que tampoc col·laboren a una òptima salut dental i que poden acabar danyant el somriure si se n'abusa.

Caramels durs

Menjar massa caramels i l'exposició constant al sucre que això pot ocasionar podria danyar les dents. Els caramels durs a més d'afegir molt de sucre poden també desencadenar una urgència dental com una dent trencada o una fissura dental. Consulta amb el dentista si en el teu cas el xiclet sense sucre podria ser un possible substitut.

Evita els aliments enganxosos

Quan es tracta de prendre refrigeris saludables, moltes persones tenen entre els seus preferits les fruites deshidratades. Però moltes fruites deshidratades són enganxoses. Els aliments enganxosos poden danyar les dents atès que tendeixen a romandre en les dents més temps que altres tipus d'aliments. Si prens fruites deshidratades o una combinació de fruits secs, assegura't de netejar amb aigua després, raspallar i passar-te el fil dental amb cura.

Compte amb les coses 'cruixents'

És difícil resistir-se a unes patates fregides cruixents però, per desgràcia, estan plenes de midó, que tendeix a quedar atrapat entre les dents. Si tries aquest tipus d'aliments, fes servir amb especial cura aquest dia el fil dental per eliminar totes les partícules que porten a l'acumulació de la placa.

Tingues en compte el consum de cítrics

Les exposicions freqüents a aliments àcids poden erosionar l'esmalt, el que fa més vulnerable a les dents a picar-se amb el pas del temps. Així que encara que un raig de llimona o llima pot tornar un simple got d'aigua en un aliment més desitjable, no sempre és la millor elecció per les dents. Les fruites cítriques i els sucs poden irritar també les lesions a la boca. Assegura't de beure suficient aigua normal i sense additius.

No tot el cafè és bo

En la seva forma natural, el cafè i el te poden ser alternatives saludables per beure. Però moltes persones no poden resistir afegir sucre a aquestes begudes. La cafeïna pot també assecar la boca. Beure de forma freqüent cafè i te pot també donar color a les dents. Si els consumeixes, assegura't de prendre prou aigua i intentar mantenir al mínim els afegits.

Contraresta els refrescos amb aigua

Quan prens aliments ensucrats o begudes ensucrades durant llargs períodes de temps, la placa bacteriana utilitza aquest sucre per produir àcids que ataquen l'esmalt, la superfície dura de la dent. La majoria de refrescos amb bombolles, incloent els baixos en calories, són àcids i per això, dolents per les dents. Les begudes amb cafeïna poden també assecar la boca. Si consumeixes refrescs, tracta de prendre juntament amb ells un got d'aigua.

Limita el consum d'alcohol

L'ús d'alcohol produeix deshidratació i boca seca. Les persones que beuen en excés podrien sentir com la seva producció de saliva es redueix amb el temps, el que condueix a la càries dental i altres infeccions orals com la malaltia de les genives. L'ús excessiu d'alcohol també augmenta el risc de càncer oral.

Vigila amb les begudes esportives

Encara que poden tenir aparença de saludables, el sucre és el principal ingredient de moltes begudes esportives i energètiques. L'Acadèmia Americana de Pediatria assenyala que les begudes esportives poden ser útils per a atletes joves que participen en activitats físiques vigoroses i prolongades però que són innecessàries en la majoria dels casos. Abans de fer el següent glop, comprova l'etiqueta per comprovar que la beguda que triïs sigui baixa en sucre.

El gel no és per mastegar

Moltes persones pensen que el gel és bo per a les dents. El gel està fet d'aigua i no conté sucre ni altres additius. Però mastegar substàncies dures pot fer que les dents siguin més vulnerables a una urgència dental i danyar l'esmalt. El millor consell és deixar aquest hàbit i gaudir de l'aigua en la seva forma líquida.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema