· SEXUALITAT I PARELLA

La cura del sòl pelvià

«Quan ja el tenim malament i tenim problemes com ara pèrdues d´orina hi ha moltes coses que podem fer per solucionar-ho: no ens hem de conformar de cap manera a posar-nos una compresa»

18.08.2016 | 08:48

De la importància de la cura del sòl pelvià ja n´hem parlat en diversos articles però com que és un tema bàsic per a la salut sexual femenina (i per la salut femenina en general), val la pena fer-ne un repàs.

Per començar: què és, el sòl pelvià? Són un grup de músculs i teixits que serveixen per aguantar els òrgans interns de la zona pelviana: l´úter, la bufeta i el recte. Quan no tenim el sòl pelvià en bon estat aquests òrgans interns es poden despenjar, poden caure, baixar cap avall. Això pot provocar problemes com la incontinència urinària o fecal o dolors en les relacions sexuals, entre d´altres. Per tant, tenir el sòl pelvià en bon estat és molt important.

Què pot fer que el tinguem debilitat? Els principals factors de risc són l´embaràs, el part, l´edat i el sobrepès. Quan ja el tenim malament i tenim problemes com ara pèrdues d´orina hi ha moltes coses que podem fer per solucionar-ho: no ens hem de conformar de cap manera amb posar-nos una compresa i acceptar-ho com un procés natural perquè no ho és. Si passa, ens hem de posar en mans d´un bon fisioterapeuta especialitzat en la zona pelviana que ens ajudarà a recuperar-nos, segurament al cent per cent.

Però el millor que podem fer és prevenir aquesta situació. És molt important mantenir-se en un pes adequat i tenir uns hàbits de vida saludables (menjar bé, fer esport, descansar). Està molt bé aprendre a fer abdominals hipopressius (és important fer-los ben fets, perquè són molt potents i si no es fan bé poden ser contraproduents: aprendre´n per Internet no és gaire bona idea). Els exercicis de Kegel també són molt bons, sempre combinats amb els hipopressius. Hem de vigilar amb els esports d´impacte: si anem a córrer molt sovint haurem de tenir encara més cura del nostre sòl pelvià. En cas d´embaràs, post-part i en la menopausa és molt recomanable demanar hora amb un bon fisioterapeuta especialitzat perquè pugui valorar com estem i fer-nos un pla preventiu personalitzat.

Sobretot: les compreses per a les pèrdues d´orina només haurien de servir per anar de casa a la consulta del fisio quan ens adonem que se´ns escapa el pipí. La idea és solucionar-ho i poder-les llençar a la paperera com més aviat millor. I, mentrestant, hàbits saludables i molta prevenció.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema