Les principals cadenes de distribució espanyoles han començat a reclamar als seus proveïdors que deixin d'utilitzar oli de palma, i en els casos en què no sigui possible substituir-lo, demanen utilitzar aquell que compta amb certificat de sostenibilitat.

Portaveus de les companyies Mercadona, DIA, Lidl i Auchan han confirmat aquest dimarts que ja mantenen converses amb els seus proveïdors per eliminar aquest ingredient, encara que des de la indústria adverteixen que no sempre és possible i no hi ha de moment una alternativa sense alterar les condicions del producte.

"Els interproveïdors i proveïdors de Mercadona porten temps realitzant moviments per substituir, quan és possible, l'oli de palma i altres greixos trans en els seus productes i continuaran avançant en aquesta línia", han apuntat fonts de l'empresa valenciana, líder del sector de la distribució amb prop d'un 23% de quota del mercat.

Des DIA han subratllat que la seva política passa també per "substituir sempre que sigui possible tecnològicament" aquest ingredient, i quan no és viable reclamen que utilitzin oli de palma amb certificat de sostenibilitat.

En Auchan, que engloba les ensenyes Alcampo i Simply, ja treballen amb els seus proveïdors "amb l'objectiu final d'eliminar l'oli de palma" de les seves marques pròpies, encara que de moment no tenen una data concreta per aconseguir-ho.

En Lidl també han assenyalat que intenten evitar-ho "sempre que es pot", però en els casos on no és factible "s'utilitza el que té segell de sostenibilitat".

Fonts del grup Carrefour han explicat que han optat per exigir l'ús d'oli de palma sostenible als seus proveïdors, mentre que des d'El Corte Inglés han recordat que l'empresa forma part d'un grup de treball sobre aquest ingredient en el marc del Consumer Goods Forum amb el propòsit que tot l'oli de palma utilitzat compti amb un certificat ecològic.