Quina és la beguda de l'estiu que engreixa més?

La combinació d'alcohol i sucre present en molts refrescs aporta moltes calories innecessàries

19.05.2017 | 18:18
Les begudes típiques de l´estiu poden incloure molts sucres perjudicials

L'estiu és una època en la qual s'incrementa el consum de tot tipus de begudes: licors, vi, cervesa, energètiques, combinats, mojitos, tes? Però moltes d'elles poden ser contraproduents per a la nostra dieta, perquè generen efectes perjudicials per al metabolisme del cos. Especialment, per l'alta presència de sucres i edulcorants artificials, que suposen moltes calories innecessàries.

Els mojitos

Còctel originari de Cuba, el seu consum s'ha popularitzat moltíssim en totes les ciutats espanyoles durant els mesos d'estiu. Però la unió d'alcohol i sucre pot resultar doblement perjudicial. Si es pren després d'un dinar, el fetge té més problemes per processar l'alcohol i els greixos dels aliments, el que pot redundar en guanyar més pes. Es calcula que un mojito pot suposar 200 quilocalories, així que convé la moderació.


La sangría

Aquesta beguda típicament espanyola consta de vi, fruita picada, algun licor i endolcidor. El seu sabor refrescant l'ha convertit en una de les estrelles de les barres i les taules espanyoles. Però la presència de diferents alcohols la converteixen en una beguda que s'ha d'ingerir amb moderació, ja que, a més dels seus efectes per a l'embriaguesa, pot ser negativa per la seva injecció ultra calòrica. Un got petit (150 ml) suposa ingerir unes 107 quilocalories.


Tinto de verano

Consisteix bàsicament en vi negre rebaixat amb gasosa, tot i que el fet que porti alcohol també posa en alerta les funcions hepàtiques de l'organisme. Els components gasosos dificulten la digestió per a moltes persones. Un got de vi negre d'estiu de 150 ml pot aportar unes 75 quilocalories.


Begudes gasoses i 'light'

Abusar de begudes gasoses pot contribuir a generar una falsa sensació de sacietat, el que al seu torn provoca que es tinguin més ganes de menjar. Les begudes 'light' rebaixen la seva quantitat de sucre, però inclouen edulcorants artificials que, pel seu excés de sodi, poden generar problemes per a l'aparell digestiu, així com per als ronyons. Un got de 250 ml de refresc de cola normal conté unes 100 quilocalories, mentre que en un 'light' poden estar per sota de les 4.


Granissats

Publicitats moltes vegades com begudes amb alta presència de fruites, en realitat estan compostos majoritàriament per aigua i sucres. Si bé l'aigua és molt beneficiosa, el sucre pot suposar una petita rèmora per a l'organisme i 'ajudar' a què aquest guanyi pes. Un got de 250 ml de granissat pot tenir 150 quilocalories.


Cervesa

Es tracta d'una de les begudes més consumides durant tot l'any, especialment en els mesos d'estiu per la seva capacitat refrescant. El seu component alcohòlic és menor que el del vi, però això no impedeix que s'hagi de prendre amb moderació. Així mateix, no conté tantes calories com altres begudes. Un got de cervesa de 250 ml pot suposar 85 quilocalories.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut

Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional
Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional

Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional

Descobreix les pautes que has de seguir per tenir un retorn a la feina el menys brusc possible

Com evitar els refredats de l´aire condicionat

Com evitar els refredats de l´aire condicionat

Els canvis de temperatura afavoreixen l'aparició de malalties a les vies respiratòries altes

Cinc trucs per protegir els cabells a l´estiu

Cinc trucs per protegir els cabells a l´estiu

Recomanacions per evitar que el nostre cabell es deteriori amb el sol, l'aigua de mar o el clor de...

Com actuar davant d´una cremada solar?

Com actuar davant d´una cremada solar?

Hidratar molt, no estirar la pell i fer servir roba suau són alguns dels consells que et poden...

Enllaços recomanats: Premis cinema