Aquests aliments poden causar mal de cap

Alguns productes que consumim habitualment poden ser l'origen d'intenses migranyes

20.06.2017 | 06:59
Aquests aliments poden causar mal de cap

El mal de cap o migranya és una malaltia que afecta el 15% de la població mundial. Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), la migranya és la vuitena patologia més discapacitant. Aquests dolors poden estar provocats per multitud de causes, una d'elles és el consum de certs aliments. Això es deu, segons investigadors nord-americans, a la tiramina, una substància present en alguns productes de forma natural.

La tiramina, que es forma a partir de la descomposició d'un aminoàcid, redueix els nivells de serotonina en el cervell i influeix en la dilatació dels vasos sanguinis, originant cefalees. Es troba principalment en productes fermentats, així com en caducats i en conserves. També està present en begudes alcohòliques com la cervesa o el vi negre.

En qualsevol cas, uns aliments incideixen més que altres en els mals de cap. També depèn de cada persona i del funcionament del seu organisme. Per evitar-los, procura reduir o no consumir els productes que comentem a continuació.

Formatges molt curats

Aquest tipus de formatges tenen una alta concentració de tiramina. El parmesà, gouda, emmental, manxec, rocafort i els formatges blaus són els que s'han d'evitar per no patir molestos mals de caps.

Embotits o carns fredes

Fuet, xoriço, salami o salsitxes també contenen tiramina i additius com nitrits que poden augmentar el flux de sang al cervell, causant així migranyes.

El cafè

L'excés de cafeïna pot causar incòmodes cefalees, però també se sap que el cafè bloqueja les amines, causants d'aquesta malaltia. L'ideal és moderar el consum de cafè i begudes amb cafeïna.

Aliments enllaunats

Les verdures, llegums o sopes en llauna contenen un elevat nivell de nitrats. A més, en el cas de les sopes enllaunades, tenen un saboritzant denominat glutamat monosòdic relacionat també amb les migranyes.

Plàtans i nous

Tenen un alt valor nutricional i aporten elements molt beneficiosos per a l'organisme com el potassi o àcids grassos Omega 3. No obstant això, contenen l'esmentada tiramina, de manera que dilaten els vasos sanguinis en el cervell.


Lactis fermentats com el iogurt o el quefir són els més relacionats amb els mals de cap, precisament per la presència de tiramina.

Farines refinades

En general aquestes farines no són saludables. Substitueix-les per les integrals, riques en vitamines, minerals i fibra. A més, la seva lenta absorció evita l'excés de glucosa en sang. I és que el sucre, un vasodilatador de les artèries cerebrals, tampoc és recomanable.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut

Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional
Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional

Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional

Descobreix les pautes que has de seguir per tenir un retorn a la feina el menys brusc possible

Com evitar els refredats de l´aire condicionat

Com evitar els refredats de l´aire condicionat

Els canvis de temperatura afavoreixen l'aparició de malalties a les vies respiratòries altes

Cinc trucs per protegir els cabells a l´estiu

Cinc trucs per protegir els cabells a l´estiu

Recomanacions per evitar que el nostre cabell es deteriori amb el sol, l'aigua de mar o el clor de...

Com actuar davant d´una cremada solar?

Com actuar davant d´una cremada solar?

Hidratar molt, no estirar la pell i fer servir roba suau són alguns dels consells que et poden...

Enllaços recomanats: Premis cinema