Set consells per suportar l'onada de calor

Amb calor el descans és més lleuger, tenim més despertars i un estat de vigilància major

20.06.2017 | 06:59
La calor pot arribar a ser insuportable

Encara que l'estiu encara no hagi arribat, Catalunya pateix ja una onada de calor i toca buscar remeis per combatre les altes temperatures.
Són diverses les recomanacions que ens poden ajudar a suportar aquesta onada de calor:

1. Beure molta aigua sense esperar a tenir set. Entre set i vuit gots diaris (aproximadament uns 2 litres) són necessaris per mantenir-se correctament hidratat davant les altes temperatures o onades de calor. En el cas dels nens i ancians, la vigilància serà més gran sobretot si es troben sols o malalts i, a més d'aigua, és convenient la ingesta de begudes isotòniques per recuperar les sals minerals.

2. Evitar sortir durant les hores centrals del dia i romandre la major part del temps en llocs frescos, a l'ombra o climatitzats. A casa, es recomana descansar a les zones més fresques i regular la temperatura a la nit, ja que el cos es refreda durant el descans nocturn.

3. Evitar menjars abundants, prendre fruites i verdures. Davant l'onada de calor, tenir els àpats lleugers i frescos sempre afavoreix la digestió i mitiga els efectes de la calor. Fer menjars menys abundants i més vegades al dia no només ajuda a sentir-nos millor sinó que és més saludable.

4. Portar roba lleugera i transpirable és la millor opció per a nens i adults. Les peces amb teixits naturals, lleugeres i folgades ajuden a estar més còmodes tant dins com fora de casa. Recordar a més que els colors clars atreuen menys els raigs del sol i fan que la sensació de calor sigui menor.

5. Evitar la pràctica d'esports a l'aire lliure durant les hores centrals i més caloroses, entre les 12 del migdia i les 6 de la tarda. Realitzar activitat física intensa durant les hores centrals del dia pot ser causa d'insolació. Així doncs, és aconsellable reduir el ritme d'exercici durant aquesta època de l'any.

6. No oblidar la protecció solar a la pell. En el cas dels nadons, la seva pell és molt més sensible i l'exposició al sol els pot produir greus cremades encara que sigui durant poc temps. Per a ells, així com per a nens i ancians, sempre és millor utilitzar un factor alt i adequat. L'ús d'ulleres de sol i barret ajuda a protegir la vista dels més petits i els cops de calor.

7. En cas d'estar enllitat per malaltia o per edat, el sistema de control de temperatura per la suor no funciona eficaçment, de manera que cal vigilar que la persona enllitada no romangui molt tapada i, refrescar-li la pell de les extremitats cada hora amb un drap humit per simular suor davant l'onada de calor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut

Canvi d'horari octubre 2017: hàbits saludables.
Canvi d'hora: Trucs per portar-ho millor

Canvi d'hora: Trucs per portar-ho millor

Segueix aquests consells que et donem perquè l'adaptació al nou horari sigui més suportable

Tret de sortida a la campanya de vacunació de la grip

Tret de sortida a la campanya de vacunació de la grip

Millorar la taxa entre dones embarassades per sobre del 3% és un dels reptes d'enguany

Pfizer retirarà un fàrmac que s´utilitza irregularment per abortar

Pfizer retirarà un fàrmac que s´utilitza irregularment per abortar

L'Agència francesa del medicament ha avisat del perillós us d'aquest fàrmac comercialitzat contra...

Deu aliments perfectes per acabar amb l´ansietat

Deu aliments perfectes per acabar amb l´ansietat

Coneix els menjars que t'ajuden quan tens un atac i agafes qualsevol cosa de la nevera

Enllaços recomanats: Premis cinema