Les mesures anticrisi fan augmentar un 17% l´endeutament de l´Estat

El Banc d'Espanya descarta dificultats en la col·locació de deute tot i la baixa rendibilitat

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

MADRID | DDG
El saldo de deute de l'Estat va augmentar un 17% l'exercici 2008 i fins arribar als 345.116 milions d'euros, després que es registrés un important canvi de tendència en el finançament de l'Estat, ja que l'emissió neta va arribar als 51.751 milions d'euros, enfront d'una emissió neta negativa de 2.010 milions d'euros en 2007, segons les dades presentades ahir pel cap de la divisió d'Instrumentació de Política Monetària del Banc d'Espanya, Javier Maycas.
Aquesta situació s'ha produït perquè, a diferència d'anys anteriors en els quals la capacitat d'endeutament de l'Estat havia permès reduccions de saldo viu de deute, l'any passat es va registrar una necessitat d'endeutament de l'Estat per import de 47.781 milions d'euros a causa del deteriorament de la situació econòmica i a la falta de liquiditat dels mercats derivada de la incertesa que la crisi financera internacional va propagar per tot el món.
Segons la memòria del Mercat de Deute Públic, el Tresor haurà d'afrontar durant el 2009 un volum d'amortitzacions previst que gairebé triplica les quantitats a les quals s'enfrontava el 2008. Les principals amortitzacions corresponen a emissions a curt termini, fonamentalment. Malgrat que aparentment hi ha majors necessitats de finançament, hi ha hagut menys dificultats que durant la segona meitat de l'any passat amb la inestabilitat dels mercats que va provocar la fallida de Lehman Brothers, va explicar Maycas.
El cap de la divisió d'Instrumentació de Política Monetària de l'organisme va indicar que les necessitats d'emissió són grans en l'actualitat per afrontar el creixent deute públic, però va matisar que "si alguna cosa s'observa és que es poden col·locar amb facilitat aquestes emissions". En aquest sentit, va reconèixer que el mercat de deute ha patit, però menys que altres mercats, perquè sol servir de refugi als inversors per les majors garanties que ofereixen els Estats.

COMPARTIR
 



  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 
  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas