El TSJC anul·la els canvis al xalet Tarrús i obliga Girona a pagar 2,3 milions als amos

El tribunal diu que la modificació puntual del Pla General va incórrer en "una desviació de poder" i reclama que s'indemnitzi els propietaris

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
El xalet Tarrús, obra de Josep Claret, està situat a la Rutlla, 137.
 aniol resclosa
 NOTÍCIES RELACIONADES

URBANISMENou revés per a l'equip de govern de Girona en el cas del xalet Tarrús. Primer una sentència del juliol de l'any 2007 obligava el consistori a pagar quasi 2,3 milions d'euros als seus propietaris per haver catalogat l'immoble l'any 1995 i impedir-los edificar. Ara, una altra sentència anul·la les modificacions urbanístiques impulsades per l'Ajuntament per evitar pagar els diners i l'obliga a fer front a la indemnització.

GIRONA | TAPI CARRERAS
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha anul·lat els acords urbanístics aprovats per l'Ajuntament de Girona a la finca del xalet Tarrús que pretenien esquivar una sentència que obligava el consistori a fer front a una indemnització de 2.284.802,07 euros d'euros als seus propietaris.
La interlocutòria de la secció quarta de la sala del contenciós administratiu del màxim tribunal català declara nul·les les aprovacions inicials i provisionals de la modificació del Pla General al xalet Tarrús i el seu Pla Especial ja que considera que amb els canvis urbanístics no s'estima la sentència dictada el 12 de juliol de l'any 2007 pel mateix tribunal en què es condemanava l'Ajuntament a pagar íntegrament la indemnització, propera als 2,3 milions d'euros.
La sentència indica que els canvis urbanístics aprovats en un ple de l'Ajuntament, amb els vots dels socis del tripartit PSC, ERC i ICV-EUiA, constitueixen "uns actes administratius clars mitjançant els quals es pretén eludir el compliment estricte i en els seus propis termes de la sentència i pretén evitar el pagament de la indemnització per responsabilitat patrimonial de l'administració".
Els representants del tribunal assenyalen, a més, que els acords del ple municipal de Girona del 15 de gener i del 8 juliol de l'any passat (quan es van fer les aprovacions de la modificació) incorren en una "desviació de poder". En aquest sentit, el TSJC reclama a l'Ajuntament que faci efectiva la indemnització als propietaris: "Es requereix a l'administració demandada -l'Ajuntament de Girona- perquè en el termini d'un mes es procedeixi a acreditar davant d'aquesta sala els tràmits efectuats per al compliment de la sentència". Tot i això, la resolució judicial indica que el consistori gironí pot presentar un recurs de súplica.
L'Ajuntament va decidir tirar endavant la modificació puntual del Pla General i un Pla Especial per descatalogar parcialment el xalet i generar un espai que permetés aixecar un nou edifici amb una planta baixa i sis pisos d'alçada i mantenia la protecció en un tram del mur exterior i al jardí. D'aquesta manera, atorgant uns 1.306 metres quadrats més de sostre edificable, l'equip de govern preveia donar compliment a la sentència judicial que obligava el consistori a compensar els propietaris de la finca.

Un cas que arrenca el 1995
Els amos del xalet Tarrús havien dut l'Ajuntament als jutjats quan el consistori gironí va decidir catalogar l'edifici l'any 1995, posant la finca dins el Pla Especial de Protecció del Patrimoni. Es tracta d'un immoble dels anys trenta, obra de l'arquitecte Josep Claret, situat al carrer de la Rutlla número 137.
La revisió del Pla General de ?l'any 2002 va mantenir aquesta catalogació al xalet Tarrús, que continuava protegit i per tant no es podia enderrocar ni fer-hi obres majors. Els titulars de la finca consideraven que la catalogació de l'immoble els perjudicava respecte al tractament que tenien la resta d'edificis de la zona, on es permetia dues, tres o fins i tot quatre per la resta de solars. Els propietaris consideraven que l'edificació estava molt deteriorada i malmesa pel pas del temps i no s'havia de protegir. A més a més, hi havia hagut okupes i recordaven que el propi equip de govern que ara havia decidit protegir aquesta finca obra de Josep Claret, havia descatalogat gran part de l'obra d'aquest arquitecte perquè al seu parer havia decaigut el seu interès.
Els amos de l'edifici van dur el cas als jutjats i l'any 2007, una sentència ferma del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va condemanar l'Ajuntament ha indemnitzar els titulars de la finca per posar límits als creixement urbanístic d'aquest espai quan es va replantejar la zona.
Posteriorment va tornar a dur als tribunals l'Ajuntament, aquest cop per la modificació puntual perquè van considerar que havien de rebre la indeminització ja que l'edificació que els atorgaven els canvis urbanístics no els compensaven.

COMPARTIR
 

29 comentaris

Comentari enviat el dia 24-05-2009 a les 01:18:51
me imagino que lo pagará la Alcaldesa y no todos los contribuyentes,¡dimisión!
Autor: antonio
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 22:48:10
Senyora PAGANS, plegui, i dediquis a altre cosa, potser sap fer punt de mitja, o faci halterofilia, peró queda clar que portar un ajuntament li va gros. !Quins politics que tenim!. Fan pena. Ho pagui del seu sou.
Autor: Un que fins ara votaba PSC
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 21:57:09
Es extranyissim que no rodin caps en un Ajuntament de la dimensió del de Girona, perquè perdre 380 milions de peles per un tema de prevaricació és molt greu, no és una simple equivocació.
Autor: No hi ha justícia!
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 20:26:21
A molts ajuntament passa el mateix. I no responen amb els seus diners els responsables. Fins i tot els pugen el sou!
Autor: Pere.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 20:13:48
Doncs jo acabo de pagar l''IBI d''enguany, com tothom, ja sabem on aniran a parar els «calers». Vergonyós, algú dimiteix? Si totes aquestes coses les haguessin de pagar de la seva pròpia butxaca els gestors de l''urbanisme de Girona, ja s''ho repensarien. Però, és clar, com que paguem tots, doncs au vinga, que segueixi la festa... i encara recorreran, segur que sí, i quan tornin a fallar contra l''ajuntament, a sobre haurem de pagar els retards i els interessos generats.
Quanta incompetència!!!!
Autor: Un que a las municipals ja no va votar.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 19:58:59
J.FORTEA, la resta de catalogacions es van fer ja sapiguent la sentencia ferma d''''aquest xalet Tarrús, (aquesta només ratifica la forma de pagament) i, per tant, és possible que tinguis raó quan dius que estem parlant de cas típic de prevaricació. Abans (perque la llei no és nova) i després perque a sabendes de resolució judicial es continua fent servir el mateix procediment. L''alcaldessa de Girona hauria d''actuar d''''ofici contra el seu personal i, si aquesta no ho fes, seria complice, i llavors ho podria fer d''ofici la resta de grups polític o oposició.
Autor: Estudiant de Dret.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 17:50:21
Si jo no hagués de pagar impostos com la majoria de vosaltres, em riuria de lo que ha costat aquesta caseta de la foto, que ni tant sols serà de la ciutat perque continuarà sent propietat privada.
Autor: Maria.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 17:38:34
Per aquesta casa que a ningú li importa ni ningú sap on és, hem de pagar tants i tants diners? Si fos la Casa de la Punxa! o l''Ajuntament encara. Però per això?
Autor: Ho haveu vist?
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 17:34:37
Tenim 380.000.000 millions de pessetes? Pel Garatge Fornés en demanaven moltíssims més, que no ens quedarà ni per donar de menjar als ànecs de l''Onyar. Això ho haurien de pagar els que havent de saber la llei, han catalogat passant de tot i de mal economic causat a la propietat privada, com si fossin cacics o dèspotes.
Autor: Ma.Jesús.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 17:20:57
Segons el Wikipèdia, «La prevaricación es un delito que consiste en que una autoridad, juez u otro funcionario público dicte una resolución arbitraria en un asunto administrativo o judicial, a sabiendas que dicha resolución es injusta».

De no tirar enrera les catalogacions d''altres finques com el garatge Fornes, les cases Escatllà, la Casa Coll, Casa Soler...i demés en que no es preten indemnitzar ara que és cosa justa i obligatoria, no s''estaria prevaricant definitivament? No és acte de Dolo?

Haurem de pagar els gironins molts més millons en els propers anys per catalogacions patrimonials? No han de respondre amb bens personals? No es pot fer fora personal que no està a l''alçada.
Autor: Gabi.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 15:07:28
A pagar los que no tienen culpa, esto son los políticos, no se porque votamos.
Autor: RAMÓN.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 15:05:16
Quina vergonya! Amb els nostres euros poden fer el que els surt allà. Ja ho pagarem a base de impostos, multes sense miraments, etc. etc. No vull que els nostres polítics facin com els de Corea, perquè s''''omplirien els sota muntanyes. Després no hi ha «peles» per fer res. PLEGUEU!
Autor: Un que deixa de votar.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 14:52:44
A qui votar? Només hi ha UNA RESPOSTA: no votar ni PSC, si ERC, ni ningú del tripartit. Si votem un sels actuals tres socis, s''''''''ajuntaran una altra vegada. Només així podrem evitar ser governats una altra vegada per la màfia del PSC. Perquè ERC els donarà suport de nou, si pot. Ja tinc prou amb més de 30 anys de domini «sociata». Votem per la llibertat! Votem per la higiene democràtica que els agrada tant exhibir als «sociates», però quan ho han d''''aplicar, ja no els agrada tant!!
Autor: Martí.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 13:36:58
La pregunta no és si votar o no la Pagans, més aviat a qui votar.
Autor: Pagansout.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 13:36:25
Felicitar els propietaris del xalet Tarrús i demanar-los que posin un judici paral·lel als membres de l''equip de govern que van intentar efectuar aquest abús i així que ho paguin de les eves butxaques aquests irresponsables, llibertins.
Autor: J. FORTEA.- L ´ESTARTIT.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 13:36:06
Aquest comentarista «PRO-P», pro-Pluma, pro-Pagan$, pro-Psc... Hauria de percatar-se el que aquest «sablasso» de 380.000.000 pessetes, queia a esquenes dels propietaris del xalet sense tan sols crec donar les gràcies. Només indiferencia,que és el pitjor dels desprecis. Ara és de suposar públicament demanaran perdó.
Autor: Han actuat amb guant blanc...
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 13:00:26
Els veïns del xalet Tarrus eaperem que el qui correspongui, amb els «cales» que cobraran, fagin netejar, per la «xusma» tota la brutícia que, des de temps inmemorial, persisteix. Perquè de porc i de senyor s''en ve de mena. Sóc «xusma» i em sento orgullós, perquè fa 30 anys que governem.
Autor: Felixj.gassio6t
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 12:54:45
La sra. Pagans, des de que és alcaldessa, i el seu govern només han fet que perjudicar al ciutadans de Girona. Sense bàsquet de elit a la ciutat, ridicul espantós pel nyap de camp de FC Girona, aixo del xalet Tarrús...etc.

Anem votant Pagans que així ens anira molt bé... en fi, ja ho diuen «cria corvs que et treuran els ulls».
Autor: Carla.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 12:26:31
Pagans, sóc socialista de tota la vida pero cada dia que passa em sento avergonyida de la gent que governa la nostra ciutat, i que sembleu la màfia gironina. Pagueu amb la vostra butxaca el que féu malbè, igual com obligeu a la resta de ciutadans.
Autor: Una fastiguejada.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 12:17:25
2,3 milions d''''euros són 380.000.000 de les antigues pessetes.... Sense zeros decimals , com que la xifra es fa oblidadissa. Però jo crec amb l''''equip de govern, tot el que fa ho fa per Girona. Si hem de pagar els gironins, pues paguem i punto, el xalet Tarrús és molt maco i la ciutat ha de conservar el patrimoni singular.
Autor: Ànims, Pluma.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 11:34:06
Si l''ajuntament té «calers» per la Volta i el Tour, que pagui.
Autor: Figuerenc.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 11:31:17
A la foto no es veu res de res.
Autor: Facundo.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 11:26:26
Això es prevaricació per banda de l''ajuntament! On no els ampara la llei... la modifiquen! Prou de màfia a Girona!
Autor: Ciutadà.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 11:21:39
Crec que la manera d''''actuar de l''''equip de govern responsable de tal catalogació despreciant el perjudici económic ocasionat a la familia Tarrús, hauria de respondre amb els seus béns personals, llavors la justícia seria justa. Perquè hem de respondre tots els gironins de la mala gestió d''''un parell o tres de personatges i uns regidors que com si passesin de tot. Voten el que els hi fiquen al davant? No tenen estudis? No discerneixen? En aquest sentit, s''''ha actuat com en una dictadura banaera (gestió no pròpia ni d''uns estudiants d''''ESO que actuen amb entediment i bona fe).
Autor: Girona necessita una picota.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 11:08:58
Espero que els pagui la Pagans.
Autor: Un contribuent.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 09:55:54
EXCEL.LENT NOTÍCIA.
Autor: PEPET GITANO. DES DE LLANÇÀ.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 09:50:56
Un altre gol al magnific ajuntament, que es pensa que pot controlar el que vol, i fer i desfer quan li rota.

Senyors del PSC, l''Ajuntament no és vostre.
Autor: Pscista desilusionat.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 09:36:32
ESTA INDEMNIZACIÓN QUE VAMOS A PAGAR, POR LA MALA GESTION DE NUESTROS INEPTOS GOBERNANTES, LA DEBERIAN PAGAR ELLOS, YA QUE EL HECHO SE PUEDIERA CONSIDERAR DE «DOLO».

¿CUANTOS AUTOBUSES SE PODRIAN COMPRAR CON ESTE DINERO?

¿CUANTAS FAMILIAS ESPAÑOLAS NECESITADAS SE LE PUEDIERA FACILITAR AYUDA?

¿CUANTOS PUESTOS DE TRABAJAO MUNICIPAL QUE PODRIA CUBRIR CO ESA CANTIDAD?

...

Y AHORA, COMO EL DINERO NO ES MIO, PUES VENGA....

QUE PAIS DE NEPOTISTA, CORRUPTOS Y NUEVOS RICOS.
Autor: DESIDERI.
Comentari enviat el dia 23-05-2009 a les 09:00:36
Si no traiem a aquesta «xusma» de l´ajuntament, Girona només farà que pagar i pagar. Jo proposo que aquests millions els paguin tots aquests que manen de la seva butxaca. PAGAN$$, paga!!!!
Autor: Justicier.


  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 
  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas