DANI PAGÈS/DDEG, FIGUERES.
L´estadi de Vilatenim va viure ahir un dia històric amb el debut de la refundada US Figueres a Tercera Regional. Unes 700 persones van poder seguir en directe les bones sensacions que va deixar la nova Unió en el seu debut. Una xifra més que considerable i molt superior a la del dia del debut l´altre equip de la ciutat, la Fundació, contra el Vilassar de Mar (150). Seguint amb les comparacions, la setmana passada el Miapuesta Castelldefels-Gramanet només va aconseguir atreure mig miler d´espectadors malgrat les nits d´hotels de franc que regalava el president Enric Flix.
Fa aproximadament un any, la US Figueres encetava un engrescador i il·lusionant projecte de la mà de Miapuesta i del seu propietari, Enric Flix. L´empresari barceloní s´havia fet amb amb la majoria de les accions i s´erigia com el salvador d´un equip amb les constant vitals tocades de mort. Després de només una temporada, Flix, amb batalla judicial inclosa, a Castelldefels i deixava els aficionats amb un pam de nas.
Vuitanta-vuit anys d´història no s´obliden fàcilment i la Plataforma de Petits Accionistes ha lluitat de valent per aconseguir que la Unió continuï sent l´equip de Figueres. La UE Miapuesta Figueres es va acomiadar davant el Barça B al Miniestadi. Ahir, a Vilatenim, el rival era un altre filial, el Porqueres B.
Una afició entregada
Amb l´alcalde, Santi Vila, i el president, Pere Aguado, presidint la llotja, l´himne de la Unió va tornar a sonar a Vilatenim.
Els 700 espectadors que van assistir a Vilatenim no van cessar d´animar la seva Unió i van veure una prometedora primera part amb dos gols d´Adam Lloveras i un altre de Pol. El camí serà difícil i amb moltes pedres pel mig. El sostre no està fixat però l´objectiu és anar pujant una categoria per temporada. La propera cita de la Unió és dissabte que ve al camp del Gualta (16.00 h)
D´altra banda, el club disposa de local social provisional al Patronat de la Cataquística que compartirà amb l´Adepaf. La directiva espera arribar a una entesa amb l´Ajuntament per utilitzar les oficines de l´Estadi de Vilatenim.