Per segona vegada en pocs mesos l'Estat ha enviat una factura errònia a l'Ajuntament de Blanes pel cobrament del cànon d'utilització pública del domini maritimoterrestre. La primera va ser aquest juliol, quan Costes de l'Estat va reclamar al consistori 14.352 euros per les zones blaves que es van instal·lar al passeig. Blanes va recórrer en al·legar que el càlcul no estava ben realitzat i que la xifra havia de ser d'uns 5.000 euros menys. Finalment, l'Estat va acceptar que paguessin 9.200 euros.

En aquesta ocasió, el servei de Costes va notificar a principis d'octubre a l'Ajuntament de Blanes la liquidació corresponent al cànon per l'ocupació de diversos serveis, entre els quals les gandules, patins o caiacs, corresponent a la temporada d'estiu d'aquest 2013.

Però l'explotació i adjudicació per part del consistori d'alguns d'aquests serveis no es van fer mai i la Generalitat, encarregada de notificar-ho a l'Estat, no ho va fer en el seu moment, de manera que l'Estat cobrava de més i ara l'Ajuntament ha presentat un recurs.

En concret, Costes de l'Estat va emetre la factura el 16 d'octubre per un import de 93.551,71 euros. Els serveis que s'havien d'oferir aquest estiu estaven contemplats en la memòria 2012-2016 però al juliol els Serveis tècnics de l'Ajuntament amb inspectors de la Generalitat (que és qui autoritza els serveis) van fer una comprovació. El 16 d'agost , Blanes va emetre un informe "d'actuacions de control de les ocupacions a les platges" amb una llista d'adjudicataris amb les ocupacions reals de la temporada. Així es va traslladar a la Generalitat però, segons va explicar ahir l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, "la Generalitat no ho va comunicar a Costes" i, per tant, l'Estat ha emès una factura en base a unes dades que no eren les reals.

L'Ajuntament ha presentat un recurs amb l'import del cànon que consideren els haurien de cobrar. Restant els serveis que no es van realitzar dels 93.551 euros, l'Ajuntament considera que l'import ha de ser de 85.520 euros.

L'informe elaborat pels tècnics i avalat per la Generalitat detalla alguns serveis que van quedar deserts i que es volien cobrar. Per exemple, les motos aquàtiques o la plataforma flotant. També, va quedar deserta l'adjudicació de 40 gandules i 10 tendals, així com els patins, caiacs i pàdel en una de les zones. Precisament, en una altra, s'havien desplegat uns patins però no quatre caiacs previstos.

El consistori especifica, a més, que el parc infantil municipal d'estiu a S'Abanell és d'ús públic i gratuïr i, per tant, no té una explotació comercial. També les parades de caricaturistes, que preveien adjudicar-ne 70 i al final en van ser 64. Finalment, una parada de gelats que al final no es va desplegar.

Tot això suma 5.898,24 euros que ara l'Ajuntament ha demanat que es dedueixi de l'import final, basat en l'informe avalat per la Generalitat (que és qui autoritza), malgrat que no ho va comunicar a temps a l'Estat, que és qui liquida. L'alcalde va demanar que sigui una sola administració, la Generalitat en aquest cas, qui autoritzi i liquidi per evitar malentesos.