L'Ajuntament de Blanes va convocar a principis de desembre un concurs d'idees per escollir la imatge d'un personatge, una mascota que servís per identificar els conceptes i els valors lligats a la marca de Turisme Familiar al municipi. Però no l'ha trobat.

L'objectiu era crear una icona capaç de transmetre valors com ara diversió i entreteniment perquè compartís la imatge de la marca i ajudés a identificar el municipi com a lloc destacat de destí triat per les famílies. Amb tot, el jurat del concurs ha decidit declarar desert el concurs. I és que, a criteri del jurat, que es va reunir divendres passat al migdia per emetre el veredicte, cap dels treballs presentats no complien les expectatives de la mascota que ha d'identificar el Turisme Familiar a Blanes.

Ara, l'Ajuntament té previst seguir treballant per assolir un element que identifiqui i consolidi la marca. En aquesta convocatòria s'han presentat un total de 12 treballs: 8 eren d'autors de Blanes, 2 de Maçanet de la Selva, 1 de Palafolls i 1 de Sant Feliu de Guíxols.

El jurat d'aquest primer concurs estava format per l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, la vice-presidenta de l'Associació d'Hostaleria de Blanes, Anna Portas, el president de l'Associació de Càmpings de Blanes, Josep Ametller, el dissenyador blanenc, Joan Alum, i una tècnica de Turisme de l'Ajuntament, Natàlia Vieta.

Els participants només podien presentar una obra per autor i tenien plena llibertat per escollir la temàtica del personatge. Amb tot, el que sí es demanava a les bases del concurs, és que la il·lustració estigués inspirada en algun element turístic del municipi, com per exemple el mar, Sa Palomera, o algun dels monuments que hi ha a Blanes. També s'explicitava a les bases que la imatge havia d'estar pensada perquè fos atractiva pel públic infantil i havia de ser prou versàtil com perquè pogués aplicar-se en diferents formats i espais.

L'Ajuntament no desisteix, però, de trobar aquesta marca, la selecció podria passar per un nou concurs o per adjudicar-ho a una empresa.