El passeig del Mar de Blanes va prenent forma aprofitant les obres que realitza el Club Vela a les seves instal·lacions. Des que es van iniciar els moviments de terres no hi havia una idea clara de com quedaria el primer tram afectat per la nova construcció, ni quina era la proposta del conjunt del passeig. Ara ja hi ha els primers principis d'acord que s'han plasmat als plànols i que a la llarga han de deixar una zona completament renovada, mantenint l'esperit original.

Per entendre la informació que es publica en l'encapçalament d'aquesta notícia, cal diferenciar dos projectes. El primer, i més ampli, és la proposta de com voldria el consistori que quedés el nou passeig. En un cercle més gran, es pot veure quina és l'actual proposta i que se cenyeix en un únic tram, que és el que actualment està en obres, com s'aprecia a la imatge dels camions treballant en l'estructura inferior del Club.

De fet, el que s'està fent en aquests moments són la zona d'equipaments i vestuaris, així com la nova zona destinada a l'àrea esportiva de l'entitat. Més enllà, es treballa en les obres del moll. Així, un cop es construeixi la part inferior, serà el moment de reurbanitzar el passeig, que queda en part just per sobre de la coberta del nou i remodelat Club de Vela. Aquí és on entren els plànols, negociats entre el club i els representants de l'Ajuntament, que en les darreres setmanes han mantingut trobades per fer les diferents apreciacions.

L'arquitecte és Humbert Costas, el mateix que va dissenyar els bancs ondulats de la plaça d'Espanya de Blanes. Precisament, aquest estil de bancs han quedat inclosos als projectes del passeig. Al plànol es poden distingir com unes línies ondulades de color marró, que en alguns trams aniran intercalades amb la recollida d'aigües, que tenen la mateixa forma. També hi haurà bancs rectangulars (al plànol de color marró, a la línia més a prop del mar). Noves jardineres que ressegueixen el passeig, diferents tipus de sòl, jocs infantils, i una clara delimitació de les pèrgoles dels restaurants (ara quedaran més ordenades), són altres de les novetats d'aquest projecte.

De moment, al Club li correspondrà reurbanitzar el primer tram i a la llarga la intenció és anar adequant l'estil de tot el passeig, amb aquest projecte del pla director com a principal referència.

Amb tot, Club i consistori segueixen negociant el projecte final, que no està exempt de petites discrepàncies. Per exemple, com es pot observar en la part encerclada amb el número 4, el Club proposaria una vorera més àmplia, de 3 metres d'amplada, que enllaça el passeig amb l'entrada al port, seguint la delimitació de la rotonda. En canvi, a l'Ajuntament li agradaria eliminar-la (substituint la rotonda per una cruïlla) i projecta tot un passeig completament continu fins a arribar al port (com es pot veure al cercle més petit).

A falta de llimar algunes petites diferències, discutir pressupostos i qui assumeix cada part de les obres, el que es visualitza és una idea continuista de l'actual passeig de la Maestrança, amb una imatge renovada i adequada als temps actuals, però mantenint l'esperit original de l'obra de l'arquitecte de jardins Guillermo Narbehaus.