L'Ajuntament de Tordera va aprovar dijous passat en sessió de Junta de Govern Local el projecte de millora de la carretera BV5121 que uneix Tordera amb Sant Pere. L'objectiu és proporcionar una solució viable, segura i funcional per als vianants al llarg de la carretera i per això es proposa la construcció d'un itinerari de vianants al llarg de tota la calçada que requereix de l'ampliació dels ponts existents, així com la renovació del sistema d'enllumenat i drenatge de la calçada, segons va informar el consistori.

La carretera és la via de connexió principal del municipi amb dos punts d'interès existents com són la zona esportiva i el parc Prudenci Bertrana. A més aquesta via connecta el nucli urbà amb l'estació de

Ferrocarril, el polígon industrial Can Verdalet i addicionalment és l'alternativa Nord per a la connexió de Tordera amb la N-II i l'AP7. És per això que la BV5121 suporta un important volum de trànsit que perjudica tant les condicions de seguretat com de comoditat dels ciutadans. Això implica que el projecte millori també substancialment les condicions del trànsit rodat mitjançant la millora de les interseccions existents. Per fer-ho possible, el projecte dibuixa la construcció de dos bucles que eliminaran els actuals girs a l'esquerra que actualment es produeixen en diversos punts del recorregut per millorar així la seguretat als accessos cap al Prundenci Bertrana, la zona esportiva i també l'accés a l'estació i a Can Verdalet.

Per millorar les condicions actuals dels ponts es planteja realitzar una ampliació de la secció esturctural existent amb dos carrils de 3,30 metres i una vorera per a vianants de 2 mentres d'amplada amb una barrera de contenció de vehicles a cada banda. El pressupost de la licitació de l'obra ascendeix a 1.649.579,42 euros i estarà subvencionada per la Diputació de Barcelona, que és l'administració competent per les actuacions en aquesta carretera.