Blanes i Lloret de Mar van aprovar en els respectius plens estudiar la possibilitat de mancomunar el servei de transport urbà, una iniciativa que podria començar a fructificar a partir de 2016 quan els dos municipis hauran finalitzat les respectives concessions amb Transports Pujol a finals de 2015.

De fet, el contracte amb l'empresa de transports va finalitzar a Blanes el passat desembre de 2013, i des de llavors Pujol continuava gestionant el servei a l'espera que l'Ajuntament de Blanes decidís durant quant temps prorrogava la concessió. Ara, l'equip de govern presenta demà al ple una proposta per allargar la concessió amb Pujol fins al desembre de 2015, una data que coincidiria amb la finalització del contracte de Lloret, també previst per finals de 2015. Durant aquest temps, els dos municipis tenen previst treballar conjuntament per establir els mecanismes que portin a mancomunar el servei, sempre d'acord amb la Generalitat, ja que la unió dels dos serveis seria interurbà i, per tant, dependria del govern català.

A banda de coincidir amb els terminis de Lloret, Blanes també ha decidit prorrogar la concessió fins al desembre de 2015 tenint en compte que a mitjan d'aquell any hi haurà eleccions municipals. Els possibles canvis d'equips de govern han de permetre als nous ajuntaments tenir el temps necessari per arribar acords. Així ho va admetre ahir l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, qui va assegurar que amb Lloret "ja hem mantingut contactes i ho estem començant a estudiar". "Hem de tenir en compte que al maig de l'any que ve hi ha eleccions i cal tenir el temps suficient per treballar amb Lloret i la Generalitat un pacte o model determinat". A més, el nou termini de la concessió "és la millor proposta i ens permet treballar tranquil·lament amb el nou model de transport", va relatar Marigó.

Per la seva part, l'alcalde de Lloret, Romà Codina, també va afirmar que ja ha parlat del tema amb el seu homòleg i va destacar que mancomunar el transport "seria una bona solució" tenint en compte també que són dos municipis amb equipaments que comparteixen, com l'hospital, o les ofertes culturals com els teatres.

Tot i que caldrà el vistiplau de la Generalitat, Codina es va mostrar segur que "no és impossible" i que, si hi ha una bona voluntat dels municipis, podria fructificar.

D'altra banda, aprofitant que la concessió a Blanes s'allargarà fins al 2015, l'equip de govern també preveu aprovar demà la petició a l'empresa perquè realitzi millores en el servei "sense que suposin un increment del dèficit". "No es poden fer moltes millores", va dir l'alcalde, perquè totes "van a càrrec de la concessió".

Implantar millores al servei

Entre aquestes millores, el consistori proposa l'ampliació "del servei de la línia 4 entre Blanes i l'estació de tren"; "mantenir l'actual servei de les línies interurbanes 1 i 6" acordat en el ple del maig de 2012 i, en concret, "que aquestes línies interurbanes acceptin els títols urbans fins al final de la concessió". També es proposa millorar "la seguretat interna del passatge i del personal de dins de l'autobús mitjançant els sistemes més adients"; "millorar la informació al passatge a través d'informació horària de les parades i informació escrita mitjançant el mateix personal de la concessió".

Finalment, proposa la implantació de sistemes informàtics d'informació "en les principals parades buscant el cofinançament entre les concessions interurbanes, la urbana i, si cal l'esponsorització".