Blanes i Lloret podrien tenir un servei de transports interurbà mancomunat a partir del 2016. Una interessant proposta que, hagi sorgit d'on hagi sorgit, han fet seva els dos ?equips de govern actuals.

No tinc massa informació sobre el transport urbà lloretenc. Ni de la qualitat ni de la satisfacció dels seus usuaris reals o potencials. Conec, en canvi, una mica més el de Blanes, on no ha deixat de generar polèmiques de manera recurrent. La realitat del transport blanenc resumida en poques paraules ha estat gairebé sempre, exceptuant algunes línies, la d'un servei infrautilitzat i deficitari econòmicament. I això que, tanmateix, aquests darrers anys s'han anat racionalitzant alguns recorreguts i algunes freqüències que semblaven més dissenyats per satisfer el clientelisme polític en alguns barris i alguns sectors, que no pas per a les veritables necessitats dels potencials usuaris.

A propòsit de la declaració d'intencions dels dos municipis, manifestava l'alcalde de Lloret, el sr. Romà Codina: "tenint en compte els equipaments que comparteixen Blanes i Lloret, com ara l'hospital Comarcal i els Teatres Municipals, mancomunar el transport reportaria sens dubte un remarcable benefici comú". Personalment afegiria encara alguns exemples més d'equipaments que podria posar a l'abast de lloretencs i blanencs un servei interurbà: culturals com els reoberts cinemes blanencs, esportius com la piscina municipal de Lloret o el mega-pavelló de Blanes (tan sobrat de instal·lacions com costós de manteniment).

I per descomptat, equipaments de lleure, amb una línia, que, per exemple, connectés, almenys durant la temporada de bon temps, les diferents cales, platges i jardins botànics ubicats entre les dues viles.

M'imagino que per a dos nuclis urbans al voltant de 40.000 habitants tenir un transport públic eficaç i al mateix temps poc deficitari deu resultar complicat. En aquest cas, de la suma en podria sortir beneficiat tothom.