El Ministeri de Foment ha tret a informació pública l'enllaç que tancarà el desdoblament de la N-II al sud de la demarcació. Les obres remodelaran l'actual enllaç de Vidreres, que connecta la nacional amb la C-35 i l'autopista AP-7. El projecte té un cost aproximat de 16,6 milions d'euros i permetrà substituir un dels ramals actuals -que té forma de llaç- per un altre que permeti als vehicles que vénen de Barcelona anar a l'A-2 en direcció Girona de forma directa.

L'enllaç de Vidreres completa el tram de desdoblament del Sils-Maçanet (que va sortir a licitació el gener d'aquest any). Des d'aquí cap al nord, la nacional es convertirà en autovia, amb dos carrils per banda. Però més al sud, l'obra s'estroncarà i la calçada de la N-II quedarà com és ara (amb algunes millores puntuals que s'hi faran).

L'Estat va arraconar el projecte per estendre el desdoblament de la N-II més al sud d'aquest punt i fer arribar la futura autovia fins a Tordera. Segons Foment, l'obra seria excessivament cara perquè cada quilòmetre d'A-2 en aquest tram, que en té gairebé 9, costaria 22,7 milions (quasi el triple del màxim que permet una ordre ministerial).

En comptes d'això, Foment aposta per aixecar una carretera de gran capacitat per l'interior. La nova via arribaria fins a la B-40 a Granollers i s'agafaria just al punt on ara es farà el nou enllaç.

A la pràctica, allò que es farà serà remodelar l'actual enllaç que hi ha ara en aquest punt de la nacional. Sobretot es millorarà l'accés a la futura A-2 en sentit Girona per aquells vehicles que vinguin de Barcelona des de la C-35 o l'AP-7.

Actualment, aquests cotxes es veuen obligats a fer un gir de 270º per accedir a la nacional en sentit Girona. Amb l'obra, se substituirà l'actual ramal per un altre de més directe. El projecte, a més de remodelar l'enllaç de Vidreres, inclou altres obres complementàries.

Segons el ministeri, es farà una rotonda de dos carrils a la C-35 per facilitar l'accés al peatge de l'AP-7. A més, inclou un altre enllaç ??-que es farà un xic més al sud de l'actual- i que s'ha batejat com el de Can Cartellà (aquí, però, la nacional ja no hi anirà a parar desdoblada). Per últim, es faran vies de servei a banda i banda de la nacional, que donaran accés als camins i cases que hi ha a tocar de la N-II (i que ara tenen sortida directa a la calçada).

En total s'hauran d'aixecar tres passos superiors (sobretot per al nou ramal). També se'n faran dos d'inferiors a la comarcal (per on passaran les vies de servei) i s'aixecaran cinc murs, que separaran la carretera de les cases i construccions properes.