Lloret de Mar considera que el carril exclusiu per a autobusos a l'avinguda vila de Blanes, entre l'avinguda Fenals i Just Marlès, és "prioritari". El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) preveu, dins un paquet de mesures per millorar el transport públic urbà, que aquest carril es tingui en compte a l'hora de futures actuacions entorn d'aquest tram de l'avinguda de Blanes. De fet, el carril bus busca "donar continuïtat a la proposta de carril bus entre Blanes i Lloret", un projecte del Departament de Territori i Sostenibilitat que es va començar a desencallar el 2012 amb l'encàrrec de la redacció del projecte, actualment en procés d'aprovació.

El projecte consta de dos carrils, un per cada sentit de circulació, i és una reivindicació històrica dels dos municipis. Començarà a la rotonda de l'avinguda d'Europa de Blanes i finalitzarà a la rotonda de Just Marlès de Lloret, a tocar l'estació d'autobusos. Ara, el Pla de Mobilitat lloretenc qualifica de prioritària l'habilitació d'aquests carrils a causa de "la saturació de les infraestructures durant els mesos d'estiu, i la necessitat de garantir i preservar un entorn saludable amb aires lliures de contaminació". Actualment, el 36% del trànsit que circula per l'avinguda de Blanes és transit de pas i el nou carril bus "aportaria una major velocitat comercial al servei interurbà i urbà d'autobús augmentant el seu atractiu i competitivitat amb la resta de transports mobilitats", diu el PMUS que estima el cost d'execució de l'obra en 405.000 euros, amb una fase d'aquí a sis anys.

El PMUS també proposa una desena de mesures per millorar el transport públic. Com a punts forts del servei, el Pla destaca la velocitat dels vehicles i les parades adaptades en la seva major part però com a punts febles "un 50% de la població no té cobertura", "les freqüències de pas són baixes", així com "manca informació" envers els usuaris. Els canvis dependràn del futur plec de clàusules per la nova concessió del transport urbà, que caduca a finals de 2015 i que estarà subjecte al possible servei mancomunat amb Blanes.

Entre d'altres, el Pla considera que l'oferta de la línia L1, amb 9 expedicions diàries, és insuficient i planteja variacions en els recorreguts de les línies 4 i 5 "per la nova demanda generada pel tancament del CAP Fenals". A més, aposta per redistribuir les parades del Rieral i oferir un millor servei que millori la connexió entre els barris.

A més, les freqüències de pas són "molt baixes" i resulta "poc competitiu", prossegueix el PMUS que no veu gaire diferència en les freqüències de pas entre estiu i hivern. Per això, proposa que la freqüència de pas sigui com a mínim cada 20 minuts a les línies 1, 2, 4 i 5, sobretot a la temporada d'estiu.

Alhora, el Pla proposa ampliar el nombre de parades amb marquesines, sobretot on hi ha més "pujades" als autobusos i també on les freqüències de pas són baixes, "per fer més còmode l'espera". Entra altres, també proposa millorar la informació en temps real i la possible implantació de sistemes d'informació a les parades i una aplicació per a mòbils.