El Síndic del Ciutadà de Lloret de Mar, Joaquim Teixidor, va presentar ahir el resum de les seves actuacions al municipi durant el 2013. En total, s'han obert 47 expedients (43 queixes de ciutadans o col·lectius i 4 actuacions d'ofici).

El ple va nomenar Teixidor com a Síndic l'octubre de l'any passat i ahir va aprofitar per recordar que en aquest temps "he procurat que la missió i la responsabilitat confiada al Síndic" tingués "el màxim èxit" partint del "doble" compromís "d'atendre i escoltar els ciutadans". Alhora va expressar el seu "agraïment per la confiança" i "col·laboració de tots els departaments de l'Ajuntament", així com "tècnics i empleats", va iniciar.

Tot i això, Teixidor va "lamentar que moltes de les recomanacions fetes, després d'un estudi acurat i amb la finalitat de cercar una solució més justa i equitativa que la donada per la resolució administrativa de l'Ajuntament, segons el meu criteri, hagin estat rebutjades". A més, va lamentar la "tardança a l'hora de respondre les demandes que fan els ciutadans o les associacions mitjançant la instància". Finalment, va voler deixar clar que en cap moment "aquest Síndic pretén fer d'oposició ni qüestionar la tasca que es porta a terme des del govern i l'Administració".

En xifres, de les 47 actuacions, 11 van ser consultes, 32 van ser queixes i 4 van ser actuacions d'ofici. De totes elles, 26 es van fer de manera presencial (60%), seguides per entrades al correu electrònic del Síndic (12), al web (4). Per temes, seguretat ciutadana i serveis jurídics són les principals actuacions.

De les queixes admeses pel Síndic, 21 (un 65%) van ser estimades, 4 (11%) desestimades, 5 (17%) arxivades per desistiment i 3 en tràmit. Pel que fa a les 27 recomanacions del Síndic, un dels punts més debatuts ahir, 7 es van acceptar (30%), 2 es van acceptar parcialment (10%), 6 no es van acceptar (27%) i 9 estaven pendents de proposta (33%) a finals de 2013.

Teixidor va aprofitar ahir per explicar tres casos concrets. Per exemple, el cas d'una dona que no va poder inscriure la seva filla al col·legi on estudia el seu germà -reconeixia que havia presentat la inscripció a P3 fora de termini per un error a les dades de la pàgina de l'Ajuntament- però tot i les gestions fetes a la Generalitat, "encara no tinc resposta oficial" i "s'ha quedat sense escolaritzar".

En canvi, es va mostrar satisfet pel cas d'una dona de 94 anys a qui li van retornar els diners d'unes accions preferents, així com es va poder desallotjar una casa ocupada i netejar-la per resoldre les queixes d'alguns veïns, va explicar ahir.

En acabar el resum, els grups van coincidir en felicitar i agrair la tasca del Síndic. Durant el debat, va sorgir la qüestió de la ubicació de l'oficina a la Masia de Can Saragossa. Enguany, es treballa per traslladar-la a l'edifici de l'antic Sindicat, al carrer Sant Pere per fer-la més propera als ciutadans.

Des del govern, l'alcalde, Romà Codina, va destacar que manté contacte permanent amb el Síndic i va esperar "seguir treballant en benefici dels ciutadans". El portaveu del Millor, Marc Fuertes, va aprofitar per recordar la manca de rapidesa per respondre, per part de l'Ajuntament, les instàncies dels ciutadans, un punt compartit pel portaveu del PSC, Joan Bernat.

Des d'ICV-EUiA, Xavier Rodríguez va demanar al Síndic que sigui "més atrevit" i intenti "fer de contrapoder". En la línia de la resta de grups, el portaveu d'ERC, Jordi Orobitg, va felicitar el Síndic per la seva tasca mentre que el regidor no adscrit, Josep Cortés, va demanar que es doti al Síndic del Ciutadà "de més recursos".