La normalitat va tornar definitivament ahir al matí al nou ¡tram nord de la Rambla Joaquim Ruyra de Blanes amb la reobertura de la circulació de vehicles, tancada des de feia tres anys. Durant les darreres setmanes s'han fet obres per solucionar les esquerdes detectades a finals del 2011 que van motivar haver de tancar el pas de vehicles per aquest carrer.

A principis del passat octubre van començar les primeres tasques per arranjar l'estructura de la riera, sota la Rambla Joaquim Ruyra, en un tram d'uns 30 metres de llargària situat a l'alçada del número 52-54, on estava localitzat el seu epicentre, mentre que els treballs es van iniciar a mitjans de mes. Les obres van quedar enllestides abans del termini previst, a finals de novembre, i aquests darrers dies van resposar-se les voreres dels dos costats, va fresar-se tot el terra per sanejar-lo i va asfaltar-se tot el tram de carrer fins a la cruïlla amb el Carrer Tordera.

Les darreres tasques han consistit en reorganitzar la senyalització vertical i horitzontal, que romania invàlida des de feia tres anys. Quant al canvi de direcció del sentit circulatori que es va posar en marxa al Carrer Jaume I a principis del 2012, continuarà igual que fins ara. La mesura es va fer per ajudar a descongestionar el trànsit de la zona

Des de la Policia Local de Blanes s'ha valorat que és millor continuar amb aquesta circulació ja que d'aquesta manera els vehicles tindran dues opcions per poder sortir de Blanes venint des del centre. Durant aquests primers dies en què es recuperarà la circulació la Policia Local ha destinat agents de reforç per major seguretat, sobretot a la cruïlla de la riera amb el Carrer Tordera, que durant aquests darrers anys es transitava en contra-direcció per poder aparcar a la zona de davant el supermercat que hi ha en aquest indret.

Les obres que s'han executat al tram nord de la Rambla Joaquim Ruyra han estat la solució definitiva per posar punt i final a una situació que es va iniciar la nit del 26 al 27 d'octubre de 2011. Va ser llavors quan, després d'uns continuats episodis de pluja intensa, es van detectar en l'edifici número 52-54 d'aquest carrer unes fissures en la façana que van fer aconsellable, per major seguretat dels veïns, l'evacuació completa de l'immoble.

A conseqüència de l'aparició d'aquestes esquerdes, els serveis tècnics municipals van accedir a la riera soterrada i van observar el col·lapse de l'estructura dels murs en aquesta conducció. Després de valorar els danys soferts i l'estat estructural dels murs, es va actuar d'urgència reforçant l'estructura de l'edifici, així com dels seus fonaments per fiançar la seva estabilitat. L'Ajuntament de Blanes va destinar prop de mig milió d'euros des de finals d'octubre i fins a principis de l'any 2012 per resoldre la urgència, així com els seus danys col·laterals.

Ara, l'Ajuntament també s'ha fet càrrec íntegrament d'aquests darrers treballs definitius. El projecte va sortir a concurs públic per un import d'1.146.079,46 euros, i va ser adjudicat a la UTE (Unió Temporal d'Empreses) Gicsa S.A.-Constructora Calaf S.A., que va presentar una proposta de 639.480,58 euros, un cost que va significar una baixa del 44%.

El consistori blanenc ha promogut les obres a través de l'empresa Aigües de Blanes SA, una societat de capital mix públic que es va encarregar de la seva adjudicació, i que ha continuat gestionant l'avanç dels treballs. El finançament d'aquesta inversió, després que la Generalitat de Catalunya ha suspès les inversions del PUOSC 2013-2017, ha anat a càrrec íntegrament de l'Ajuntament.