Els ajuntaments de Blanes i Lloret de Mar han demanat a la Generalitat i al Parlament de Catalunya que aprovin una esmena al projecte de pressupost del Govern català per a l'any 2015 perquè es pugui incloure una partida que permeti executar el projecte de carril bus entre ambdós municipis.

En concret, el projecte ja està redactat des de fa temps i fins i tot té una previsió de cost aproximat d'uns 30 milions d'euros. Els diners, com en la majoria de casos, són el principal escull per executar les obres d'un projecte que, ara per ara, està al calaix de la conselleria de Territori i Sostenibilitat.

Del carril bus entre Lloret i Blanes se'n parla des de fa anys i és una reivindicació històrica d'aquests municipis, els tercers i quarts en nombre de població a les comarques gironines. Blanes i Lloret s'uneixen per la GI-682, una via que ràpidament es congestiona i que, com va recordar l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, en la seva intervenció al ple on es va aprovar aquesta petició, "sabem l'hora que sortim de casa [per anar a Lloret] però no quan hi arribem".

Blanes necessita el projecte per connectar-se millor amb Lloret. Els lloretencs també, però no només per això sinó que actualment la GI-682 és una de les grans vies d'entrada al municipi de visitants de la província de Barcelona. Això es deu al fet que l'autovia C-32 acaba a Blanes, on surten els vehicles, passen per la vila i agafen la GI-682 fins a Lloret. Amb tot, per aquest 2015 es va anunciar que s'allargaria la C-32 entre Blanes i Lloret.

Sobre el projecte de carril bus Blanes-Lloret, tot va començar el 2005 quan Blanes i la Generalitat van acordar redactar un estudi de mobilitat a la Selva i de la viabilitat del carril bus per solucionar els problemes de congestió del transport urbà i interurbà.

El 17 de març de 2008 es va treure a licitació l'estudi informatiu basant-se en l'ampliació de la GI-682, un estudi que va concloure la viabilitat tècnica i econòmica incloent un carril bici. També es va xifrar en 28.000 vehicles al dia el volum de trànsit a la via. Així, el 14 de març de 2013 es va adjudicar la redacció del projecte, que tindria un cost aproximat de 30 milions.

La intenció seria actuar en els 6,25 quilòmetres de la carretera entre la rotonda de l'avinguda Europa de Blanes i la rotonda de l'avinguda Just Marlès, a Lloret, amb 8 parades al llarg del recorregut reduint a la meitat el trajecte dels actuals transports de viatgers. Un projecte que el mateix Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Lloret (PMUS) presentat enguany considera aquesta obra "prioritària".

Però tot i el compromís de la Generalitat d'iniciar les obres entre el 2013 i 2014, el projecte s'ha quedat al calaix a l'espera de tenir diners. I per al 2015 no es preveuen, ja que no s'han inclòs als pressupostos.

Executar el projecte per trams

Per això, els respectius plens municipals han aprovat per unanimitat idèntiques mocions en què es demana incloure una partida als comptes. Els diferents grups als ajuntaments van recordar diverses coses. La primera, que el nou tram de la C-32 entre Blanes i Lloret pot retardar encara més la GI-682 però van coincidir en la seva necessitat.

Grups com CiU als ajuntaments van admetre que és complicat fer el projecte de cop però van avançar que es podria fer per trams. Els altres grups ja han contactat amb els seus diputats per desencallar la situació al mateix Parlament.