La coalició d'ICV-EUiA-Pirates a Blanes s'ha compromès a convertir 1.000 places de zona blava de l'esplanada de l'antic pavelló en gratuïtes durant la pròxima legislatura. Així ho van anunciar en un acte públic sobre mobilitat celebrat dimarts a la Biblioteca Comarcal de Blanes. En concret, la coalició vol renegociar també la resta de places d'aparcament i recuperar les línies de bus eliminades el 2012.

Zones blaves i transport són, en paraules d'ICV-EUiA-Pirates, "dos dels problemes més greus que pateix la vila en matèria de mobilitat". Durant la trobada, el regidor d'ICV-EUiA, Víctor Catalan, va recordar que "si comparem amb xifres de zones blaves anteriors, és evident que el contracte amb SABA ha sigut un pèssim negoci". "La urgència per ingressar diners i quadrar comptes el 2012 -va prosseguir- va portar l'equip de govern a malvendre". El número 3 de la candidatura va insistir en "el greu problema que això suposa pel comerç i l'hostaleria. La gent marxa a altres poblacions perquè al centre de Blanes és impossible aparcar sense haver de pagar", va dir.

Per la seva part, el portaveu del grup a l'Ajuntament, Joan Salmeron, va voler deixar clar que "si algú us promet que recuperarà totes les zones blaves, és mentida. És econòmicament inviable. El que sí que es pot fer és renegociar les condicions i no renovar cap concessió, com ara les gairebé 1000 places de l'esplanada de l'antic pavelló que acaba el 2017. Tenim el compromís ferm de fer gratuïtes aquestes places i estudiar el cost d'un rescat parcial de la resta".

Recuperar les línies de bus

Salmeron també es va referir al bus urbà, de l'eliminació de línies el 2012 que es va fer per estalviar, i sobre la recuperació de la L2 que ha aprovat el govern. "Volen, amb intencions electoralistes, acontentar un barri de tradicional vot al PSC. Però ho fan desmuntant una de les actuals línies [la L9] i perjudicant el conjunt de la població, ja que el temps d'espera entre busos passa de 20 minuts a 40".

Això, va dir, "farà que menys gent faci servir el bus, entrant en un cercle viciós que pot acabar amb el transport públic". Per tant, es van proposar recuperar les línies i "incloure-ho en la nova plica del transport urbà al gener de 2016.