Un "error" de l'empresa que gestionava fins fa poc les zones blaves de Lloret ha donat una alegria als titulars dels vehicles que, els mesos de març i abril de 2014, van rebre alguna multa per no tenir el comprovant reglamentari de pagament o per passar-se de l'hora.

El cas és que la concessionària, Catalunya Auxiliars SL, no va tramitar al Consell Comarcal de la Selva (ens a qui Lloret té delegades la tramitació administrativa dels expedients sancionadors sobre circulació) les multes dels mesos de març i abril de l'any passat. En tractar-se d'infraccions lleus, al cap de tres mesos van prescriure. En total en van ser 462 i ara l'Ajuntament ha reclamat a l'empresa 9.480 euros en concepte de responsabilitat contractual pels danys i perjudicis causats. L'empresa té 10 dies per presentar les al·legacions.

El contracte amb Catalunya Auxiliars es va formalitzar el juny de 2009 amb una durada de dos anys prorrogable any a any durant quatre anys més. El contracte caducava l'any passat i el 24 de novembre de 2014 l'Ajuntament va adjudicar a una altra empresa, Barna Porters SL, el contracte de gestió de les zones blaves. Uns mesos abans, però, l'enginyer tècnic municipal va emetre un informe (data 20 d'agost de 2014), en el qual posava de manifest que la llavors concessionària, Catalunya Auxiliars, no va trametre les butlletes de denúncia corresponents als mesos de març i abril de 2014 al Consell Comarcal, que és la que té delegada la recaptació.

Els motius, l'empresa, "o va enviar-les incorrectament, o l'enviament va enregistrar algun problema informàtic, de tal manera que aquestes butlletes no van tramitar-se i, al tractar-se d'infraccions lleus que prescriuen al cap de 3 mesos, s'havia produït la prescripció de totes les denúncies efectuades entre els mesos de març i abril de 2014".

Dies més tard, a través d'un decret d'alcaldia, es va obrir un període d'informació prèvia i es va requerir al Consell i a l'empresa que aportessin una documentació. L'octubre de 2014, els serveis jurídics de Lloret van emetre un informe on es considera que els fets podrien ser un incompliment del contracte i que es podia tramitar un procediment de responsabilitat patrimonial a l'empresa per reclamar els danys econòmics.

Per al consistori doncs, hi ha hagut una "irregularitat", segons l'informe del tècnic de mobilitat del 27 de febrer de 2014, i que procedia a la reclamació valorada en 9.480 euros. Per això, la Junta de Govern del passat 9 de març, es va acordar iniciar el procés perquè l'empresa indemnitzi el consistori i els donen 10 dies per presentar al·legacions.

La devolució de la garantia

Curiosament, aquest mateix 9 de març, la Junta de Govern va desestimar una sol·licitud de la mateixa empresa. El contracte ja caducava (i des del novembre hi ha una nova empresa), de manera que el 19 de gener Catalunya Auxiliars va demanar la devolució de la garantia de 2.079,48 euros que van abonar el 2009 quan es va fer el contracte de la zona blava. (el novembre passat es va fer un nou concurs i hi ha una nova empresa). El govern, però, ha desestimat la devolució donat que tenen pendent el procés de responsabilitat pel cas de les multes prescrites.