La Generalitat pot acabar assumint el cost del nou tram de la C-32 fins a Lloret. Abertis posa ara els diners per construir la prolongació (71 milions) però si fins al 2021 (quan acaba la concessió a la C-32) el volum de vehicles no ha pujat com esperen amb el nou tram fins a Lloret -calculen que 9.600 vehicles diaris-, la Generalitat haurà de compensar Abertis. La manera, prorrogant la concessió més enllà de l´any 2021 o bé, si s´acorda amb l´empresa, a través d´una compensació econòmica.

La Generalitat va publicar ahir al Diari Oficial (DOGC) l´acord amb data 17 de març aprovant la modificació de la concessió i hi adjunten el conveni signat amb Invicat, l´empresa del grup Abertis destinada a gestionar les concessions viàries de la Generalitat, per prolongar la C-32 fins a Lloret.

En la clàusula setena s´estableix que «la compensació corresponent a la inversió de l´obra del ramal Blanes-Lloret es computi en un compte de compensació específic». És a dir, es fixarà una xifra cada any. Llavors, l´import del «saldo de compensació existent» que hi hagi al final de la concessió (31 d´agost de 2021), «serà compensat per l´Administració mitjançant l´atorgament d´un període addicional de durada de la concessió» a Invicat. En funció del que calgui compensar, «es determinarà el nou termini de durada» de la concessió. La Generalitat podria compensar amb «qualsevol altra mesura», com econòmica, però caldria modificar el conveni.

Sobre el calendari, Invicat té un mes per presentar ara el projecte de traçat a la Direcció General d´Infraestructures de Mobilitat Terrestre i s´ha de desenvolupar segons el que diu l´estudi informatiu i d´impacte ambiental aprovat el 27 de desembre de 2000. Un cop aprovat, Invicat ha de presentar en dos mesos el projecte constructiu i la Generalitat l´aprovarà de nou. La posada en servei del nou tram ha de ser en els 30 mesos de l´inici de les obres, previstes per al setembre. A més, Invicat és l´encarregada de «contractar l´execució de les obres amb tercers respectant les normes de publicitat i lliure concurrència», entre altres, segons estableix la contractació pública.