El grup parlamentari d'ICV-EUiA va denunciar ahir irregularitats en el projecte d'ampliació de la C-32 fins a Lloret. Així ho van afirmar després de la publicació dijous al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) de la modificació del conveni de la concessió a la C-32. Els ecosocialistes van assegurar que la modificació del conveni "es farà allargant la concessió del 2021 en endavant fins que s'hagi compensat el seu cost". Així seria en el cas que no s'assolís el flux de vehicles previst.

A més, van afegir que, d'acord al projecte inicial que es va sotmetre a exposició pública i es va obrir període d'al·legacions l'any 2004, es tractava d'una carretera amb un carril per sentit, "però ara es pretén que sigui d'un carril per sentit més un carril central (dos més un) i de dos carrils per sentit en els trams durs (viaductes i túnels)".

D'altra banda, ICV-EUiA va denunciar irregularitats en la forma, "ja que no existeix una aprovació provisional del projecte actual que es vol promoure ni tampoc l'exposició pública, ja que el Departament de Territori s'acull a un procés de fa més de 10 anys (el qual s'hauria de sotmetre a la legislació ambiental d'ara) i no ha donat a conèixer l'avaluació d'impacte ambiental del nou projecte".

En aquest sentit, el diputat per Girona, Marc Vidal, va afirmar que "estem preparant diverses iniciatives parlamentàries perquè s'aturi la licitació d'aquest projecte, així com una denúncia que portarem a la Comissió Europea" en referència a l'estudi d'alternatives més eficients, i també menys costoses "que no agreugin la situació financera del país, ni malmetin els espais naturals protegits en benefici d'uns quants", va dir.

Els grups d'ICV-EUiA a Blanes i Lloret ja han registrat mocions perquè el ple rebutgi el projecte, s'estudiïn alternatives i s'acordi un pla director d'infraestructures de la Selva Marítima que inclogui el transport públic. La moció demana fer una consulta popular.

30 dies d'audiència pública

Per la seva part, la Generalitat va anunciar ahir que impulsaria un procés d'audiència pública a Blanes, Lloret i Tordera sobre el projecte que s'iniciarà entre el 7 i el 10 d'abril i durarà 30 dies i "obrirà un diàleg entre administracions, la ciutadania i la societat civil, que permetrà presentar noves al·legacions al projecte", van dir.

Un cop finalitzada l'audiència, les al·legacions trameses al Departament de Territori "seran contestades en un període màxim d'un mes, aproximadament fins al 15 de juny". La Generalitat va recordar que la figura de l'audiència "no està recollida en cap precepte legal i se celebra per decisió voluntària de la Generalitat, apel·lant als principis de transparència, de dret a la informació i de participació ciutadana". A més, van recordar que el perllongament de la C-32 "ja va passar pel preceptiu procés d'informació pública i té la declaració d'impacte ambiental aprovada, la vigència de la qual va ser ratificada a finals de 2014 per la Ponència Ambiental".

La Generalitat va afegir que el traçat "redueix en un 40% l'impacte ambiental respecte al projecte original de l'any 2000" i "el més significatiu és el seu redimensionament, ja que s'abandonen els 2 carrils per banda previstos originalment". El ramal estarà format en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat.

Finalment, la Generalitat va destacar que "s'incorporen un seguit de mesures per afavorir la integració paisatgística i la permeabilitat de la infraestructura, com ara nous viaductes i falsos túnels o talussos més verticals que redueixen el consum de territori".