El ple de Blanes va rebutjar ahir una moció d'ICV-EUiA contra el projecte de prolongació de la C-32 fins a Lloret. El text també demanava estudiar alternatives i organitzar una consulta popular. PSC i CiU (13 vots) van votar en contra. ICV-EUiA, PP i la regidora no adscrita, Lourdes Fàbrega, (8 vots) van votar a favor. PSC i CIU van defensar que el nou tram descongestionarà la carretera Blanes-Lloret i que la Generalitat farà una audiència pública amb 30 dies per poder presentar al·legacions.

Com a excepció, el ple va permetre que Joan Mora, president de l'associació Pinya de Rosa en representació provisional de la coordinadora "Aturem la C-32", intervingués abans del debat dels grups. Mora va raonar l'oposició al projecte per tres motius. En primer lloc, per la "protecció del patrimoni natural", ja que es preveuen talar "60.000 arbres". En segon lloc, perquè el procés que ha seguit la Generalitat "no és l'adequat". Aquí va dir que el projecte s'ha aprovat segons els estudis de fa 10 anys quan en aquest temps ha patit modificacions. Finalment, va dubtar sobre la necessitat de la via, recordant que Lloret té connexions amb vies d'alta capacitat (com la AP-7) a pocs quilòmetres i que el 80% de la mobilitat Blanes-Lloret és d'usuaris dels dos municipis.

Per la seva part, el regidor d'ICV-EUiA, Víctor Catalan, ponent de la moció, va coincidir que no se solucionaran els problemes de mobilitat i que la prolongació no serà gratuïta, ja que es contempla prorrogar la concessió a Abertis més enllà del 2021 en cas que no s'assoleixi el flux previst de vehicles. A més, Catalan va reblar que el projecte és "democràticament una estafa". "Ningú té, ni ha vist, el projecte. Volem decidir sobre aquest projecte" que és "nou", i l'estudi ambiental és de 2003 quan la declaració d'impacte ambiental "va canviar el 2009", va insisir. Sobre l'audiència pública que farà la Generalitat, Catalan va dir que serà "després de la licitació" del projecte i que "no serà vinculant". Finalment, va demanar que "avui tenim l'oportunitat d'aturar-ho per buscar alternatives", recordant que el ple va votar "a favor de desdoblar" la via Blanes-Lloret.

Per la seva part, la regidora de CiU, Ramona Marcó, va llegir el contingut de la nota de premsa que va enviar fa uns dies la Generalitat recordant que hi haurà una audiència pública amb 30 dies per presentar al·legacions, les quals es contestaran abans del 15 de juny.

Des del PSC, l'alcalde Josep Marigó va admetre que no disposen del projecte però, pel que ha dit la Generalitat i van presentar a Lloret, estan d'acord amb el traçat proposat i el nombre de carrils. Marigó es va mostrar contrari a fer dos carrils per sentit i va defensar la proposta actual de 2+1. "Això és el que ens han explicat" i, quan arribi el projecte, si "no és això, llavors direm que no" però de moment "ens ho hem de creure", va dir.

Ara per ara, va afegir el batlle, "creiem que ens beneficiarà", sobretot per descongestionar la via Blanes-Lloret. "La policia em diu que necessitem que marxin els cotxes, els que no vénen a Blanes". "Ho necessitem" perquè "el trànsit es relaxarà, pacificarà" i es millorarà la "seguretat", va sentenciar.