L'Ajuntament de Blanes ha tret a licitació el contracte d'instal·lació i manteniment d'alarmes antirobatori en diverses dependències municipals. En total, l'actuació afectarà una quarantena d'equipaments, com el mateix Ajuntament, l'edifici de la Policia Local, el teatre o escoles. Actualment, hi ha dependències en què no hi ha cap sistema d'alarmes (una desena d'equipaments) mentre que en els altres sí que n'hi ha, però el sistema d'alarma és insuficient.

El pressupost base és de 85.000 euros (IVA inclòs) tot i que, en previsió de possibles ampliacions, el valor estimat del contracte és de 103.305,81 euros (IVA a part). La durada serà de tres anys. La intenció és que l'execució del contracte s'iniciï el pròxim 1 de juny. Segon els contracte, caldrà actuar en 14 equipaments, tot i que es podrà modificar (amb un límit) per incloure altres 24 equipaments. Així, durant el primer any, l'adjudicatari haurà d'instal·lar els sistemes d'alarmes on no n'hi ha i fer el manteniment en la resta. Durant el segon i tercer any de contracte, l'adjudicatari haurà de fer el manteniment de totes les alarmes instal·lades, més les que instal·lin en cas d'ampliar aquest contracte. Les alarmes hauran d'estar connectades a una Central Receptora. Les empreses interessades tenen 15 dies per presentar les ofertes.

Llista d'equipaments

Sobre els primers 14 equipaments, caldrà instal·lar alarmes on no n'hi ha i les que tenen un sistema antic caldrà que compleixin la normativa. A grans trets, el llistat és: Centre d'Educació Especial Ventijol (sistema antic amb tres detectors i la majoria d'accessos sense protegir); Biblioteca Comarcal i Biblioteca Jove (sistema antic i no transmet a la central receptora); Brigades Municipals (no disposa de cap sistema); Ajuntament (no disposa d'alarmes a la planta baixa i només n'hi ha a la Sala de Plens i a la Sala de Juntes però no transmeten); Dipòsit d'Arxiu (no disposa d'alarma); Escola Quatre Vents (alarma que no compleix la normativa); Institut Municipal Formació Ocupacional i departament de Recursos Tecnològics i el Teatre (alarmes antigues); Llar d'infants Can Borrell i Llar infants Ca la Guidó (sense alarmes); Escola Carles Faust (alarma antiga); Escola Mossèn Joan Batlle (no compleix la normativa); Sala d'Exposicions García-Tornel (alarma antiga); Policia (sense alarma).

En cas de modificar el contracte, les prioritats seran: Oficina de Comunicació (alarma antiga), Oficines carrer Ample (alarma antiga); Oficines passeig de Dintre (sense alarma); Casa de Cultura (alarma antiga); Centre Cultural Els Padrets (reprogramar); Escoles Napoleó Soliva i Pinya de Rosa (no compleixen normativa); Barracons Pinya de Rosa i Edifici antic pavellons (sense alarmes); Àrea de la Dona, Econòmica, Arxiu i Casa Saladrigas (sistemes antics); Escola Joaquim Ruyra (no compleix normativa); Centre Obert (sistema antic); Ciutat Esportiva (reprogramació); Espai Morralla (sistema antic; Oficina de Turisme (sistema antic), Local Telecentre (reprogramar); Sales d'Assaig (sistema antic), Departament Acció Social (sistema antic), Serveis Entitats (reprogramar); Centre Formació Adults (sistema antic) Antiga Escola Carles Faust (reprogramar).

En la majoria de casos, a banda d'actualitzar els sistemes antics també ampliaran el nombre d'alarmes de cada equipament.