Membres de la plataforma "Aturem la C-32", contrària al projecte de prolongació de l'autopista fins a Lloret, es van reunir ahir a Girona amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per exposar la seva posició i demanar que repensin l'actual projecte i que estudiïn les possibles alternatives, com el desdoblament de la GI-682 Blanes i Lloret i la C-63 fins a Vidreres. La trobada, segons el portaveu de l'entitat, Joan Mora, "no ha anat tot el malament que pensàvem", va explicar ahir.

"El conseller ens ha escoltat, ha entès les nostres preocupacions i diu que ell compartia els dubtes" però que els estudis tècnics de què disposa els han "resolt". El conseller els ha citat a una reunió tècnica a finals de la setmana que ve "on ens mostraran les dades que han fet descartar l'alternativa de desdoblament de la GI-682 i la C-63", estudis segons els quals la Generalitat veu "necessari" fer la C-32. Així, Mora va valorar que "tindrem més dades i arguments per defensar la nostra posició".

D'altra banda, Mora va dir que "hem guanyat temps". Vila s'hauria compromès "a allargar el període d'exposició pública" i per presentar al·legacions (ara de 15 dies però que en un principi es preveia d'un mes) i "postposarà la licitació el temps que calgui", va afegir. Finalment, el conseller els hauria comunicat que, "si els ajuntaments canviessin [després de les eleccions] i reclamessin apostar per les alternatives, ell faria el que des dels consistoris demanessin".

El Club d'Economia de Lloret

D'altra banda, el Club d'Economia de Lloret, fòrum d'estudi i debat sobre temes vinculats al desenvolupament econòmic, va demanar ahir la construcció de la C-32 fins a Lloret. En un comunicat, l'entitat va dir que el ramal és una infraestructura "estratègica pel desenvolupament empresarial i social de Lloret". Consideren que "la modernització de les infraestructures de la ciutat és indispensable per aconseguir la volguda diversificació econòmica del municipi, mantenir la seva competitivitat nacional i internacional i per fomentar l'atracció de noves inversions que reforcin aquest motor econòmic de la Costa Brava".

La presidenta del Club d'Economia, Cristina Cabañas, va afegir que "després de 15 anys de propostes, al·legacions i revisions, el projecte actual ja compleix els requisits per a ser executat". Així, "el ramal forma part del conjunt d'accions que han de contribuir a impulsar nous projectes empresarials, culturals, esportius o vinculats al coneixement". Finalment, el Club d'Economia també veu necessari "finalitzar les obres de la N-II i ampliar el nombre de places d'aparcament en el nucli urbà, ja que recentment s'havien limitat".