El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va reiterar ahir des del Parlament de Catalunya que la futura prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar "no alterarà el marc concessional de l'autopista" amb Abertis que finalitza el 2021. El conseller es va mostrar convençut que "la inducció d'un major trànsit a la C-32 ajudarà a finançar l'obra" o, en tot cas, el pròxim Govern podria decidir fer una compensació econòmica.

Vila va recordar que l'actuació s'emmarca en el conveni subscrit entre la Generalitat i la concessionària el 2010, que estableix que les obres que ha de finançar la concessionària Abertis es compensaran amb l'increment del trànsit induït o amb una compensació econòmica al final de la concessió.

Tot i això, hi ha una tercera opció, que és allargar la concessió. Segons el mateix conveni amb Abertis, que el passat 17 de març la Generalitat va publicar al Diari Oficial (DOGC) amb una aprovació de la modificació de la concessió per incloure les obres de la C-32, hi adjuntaven el conveni. La clàusula setena estableix que hi haurà un "compte de compensació específic" i que l'import del saldo que hi hagi el 2021 "serà compensat per l'Administració mitjançant l'atorgament d'un període addicional de durada de la concessió". En funció del que calgui compensar, "es determinarà el nou termini de durada" de la concessió, tot i que també es pot compensar amb "qualsevol altra mesura", com econòmica, decisió que correspondria al futur govern. Aixi, Vila apostaria per no allargar la concessió i confia en un major flux de vehicles o en compensar econòmicament.

D'altra banda, el conseller va dir ahir que l'obra, que executarà la concessionària i costa 71 milions d'euros, millorarà la mobilitat i l'accessibilitat de l'entorn de Blanes, Lloret i Tordera. Actualment, les carreteres d'aquest àmbit, la GI-600 i la GI-682, registren trànsits de més de 20.000 vehicles diaris de mitjana, xifra que és superada durant l'estiu, van recordar. Vila va remarcar que s'han introduït millores en el traçat per a minimitzar l'impacte en l'entorn i afavorir la seguretat viària. El projecte ja ha iniciat el tràmit d'exposició pública per presentar les al·legacions.

Finalment, la sala de plens de l'Ajuntament de Blanes acollirà el 21 d'abril a les set de la tarda una reunió informativa amb representants de la Generalitat per exposar el projecte i resoldre dubtes.