La benzinera de la urbanització Aiguaviva Park, a Vidreres, que va provocar una batalla judicial, maldecaps a polítics locals i va superar una ordre judicial d'enderroc, ja és història i en el seu lloc ha quedat una gran esplanada. A finals de l'any passat, l'estació de servei va tancar les seves portes un cop els arrendataris l'abandonessin perquè no els era rendible. La propietària, l'empresa Repsol, va posar tanques llavors la benzinera a l'espera de decidir què en feia. Finalment, fa uns mesos van decidir desmantellar l'estació de servei i en el seu lloc hi han deixat una gran esplanada a l'estil d'un parc. De moment es desconeix l'ús que se li podria donar en un pròxim futur.

L'octubre de l'any passat, l'empresa llogatera va explicar que es desvinculaven de l'activitat després de quasi 25 anys perquè no els era rendible. Feia temps que els resultats econòmics de la benzinera no eren positius, de manera que van tancar-la al juny de 2014.

L'alcalde de Vidreres, Jordi Camps (CiU), va confirmar ahir que Repsol va demanar fa mig any el permís per retirar la benzinera. En els últims mesos, doncs, l'empresa propietària va procedir a desmantellar l'estructura. L'espai que ocupava l'estació de servei no tindrà ara un ús concret. Camps va manifestar que desconeix el futur de l'espai i que Repsol no ha comunicat les seves intencions.

La benzinera havia estat, molt probablement, la que més batalla judicial havia motivat de les comarques gironines. Aquesta va concloure el 8 d'abril de 2013, quan el Tribunal Constitucional va anul·lar les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i del Tribunal Suprem i va permetre que en aquest sector s'hi desenvolupés l'activitat. També va tenir conseqüències sobre altres sentències del TSJC i el contenciós administratiu número 1 de Girona, que estimaven que l'estació de servei era il·legal, ja que van anul·lar la llicència d'obres perquè es tractava d'un espai qualificat com a zona verda. Així, va esquivar l'enderroc judicial.

El camí de la polèmica gasolinera ha estat llarg, ja que l'Ajuntament i la Comissió d'Urbanisme van autoritzar l'activitat amb una llicència atorgada el 1988. Durant aquest procés, l'empresa Repsol també va plantejar la demanda d'una indemnització milionària si s'havia d'enderrocar la benzinera. Finalment, s'ha desmantellat.