Els treballadors de la delegació de Blanes de Nora S. A., empresa dedicada a la recollida de sòlids urbans i neteja viària i de platges, han convocat una vaga indefinida a partir de la mitjanit del 26 de juliol. Els representats sindicals asseguren s'han vist abocats a adoptar "mesures dràstiques" pel bloqueig en la negociació del nou conveni col·lectiu. Nora S. A. és una empresa mixta participada per l'empresa Cespa, el Consell Comarcal de la Selva i l'Ajuntament de Blanes. UGT critica que ni ajuntament ni consell comarcal s'han assegut a negociar aquest dimecres. Els treballadors reclamen que els ascensos interns es pactin amb el comitè i que la jornada laboral sigui de 35 hores setmanals.

Nora S. A. està participada per l'empresa privada Cespa i dues administracions públiques: l'Ajuntament de Blanes i el Consell Comarcal de la Selva. L'empresa es dedica a la gestió de residus i, a Blanes, s'encarrega de la recollida d'escombraries i de la neteja tant viària com de platges.

Treballadors i empresa estan en plena negociació del conveni col·lectiu. Segons detalla la secretària d'organització de l'FSP-UGT, Ainhoa Elechiguerra, hi va haver una primera trobada el 8 de juliol i les parts es van convocar a una segona reunió aquest dimecres dia 15. Els representants sindicals critiquen que ni consell comarcal ni ajuntament es van presentar a la reunió. "No podem arribar a un acord només amb el 40% de l'empresa", ha criticat Elechiguerra.

Per això, han decidit convocar una vaga indefinida que començarà la mitjanit del 26 de juliol. L'única manera d'evitar-ho és signant amb tots els representants de l'empresa un principi d'acord consensuat, que inclogui les reivindicacions dels treballadors. "No demanem res, ni un euro més, no entenem la situació", ha lamentat la representant sindical que sospita que els treballadors estan "pagant" desavinences entre administracions i empresa privada.

L'empresa compta amb uns 80 treballadors de mitjana, tot i que la plantilla oscil·la i incrementa els mesos d'estiu. El que els empleats reclamen és que les contractacions de personal i els ascensos es facin amb un acord previ del comitè. "Alguns treballadors vénen molt recomanats de les entitats públics i sovint són els primers que es converteixen en indefinits quan hi ha persones que fa anys que treballen a l'empresa i continuen essent fixos discontinus", ha criticat.

Una altra condició dels treballadors és que canviïn els criteris de la paga d'objectius. Elechiguerra explica que aquesta paga va vinculada a l'absentisme i es computa amb el global de la plantilla. Els empleats proposen que es prioritzin les assistències individuals.

La tercera condició és que, sobre paper, la jornada laboral sigui de 35 hores setmanals. Conscients que la normativa actual, via reial decret, fixa la jornada del 37 hores i mitja, demanen aquest "gest" per si més endavant s'acaba retirant la mesura. Així, tornarien a la seva jornada habitual.