Les obres de desdoblament de la carretera N-II entre Sils i Maçanet de la Selva s'han reprès després que quedessin aturades l'octubre de 2008 perquè l'UTE que l'havia d'executar va renunciar a seguir endavant amb l'obra, cosa que va motivar una nova licitació i adjudicació, que l'Estat va dur a terme el desembre de l'any passat. L'adjudicatària és l'empresa gironina Construccions Rubau SA, que va fer una oferta de 21,2 milions d'euros, notablement inferior al preu de licitació, que era de 31,4 milions. El període d'execució de l'obra és de 40 mesos.

L'alcalde de Maçanet de la Selva, Antoni Guinó, ha comentat que fa tres o quatre setmanes que ja hi ha màquines sobre el terreny, les quals s'han dedicat bàsicament a dur a terme moviments de terres. Prèviament, ha concretat Guinó, hi havia hagut els treballs topogràfics i geotècnics. Guinó ha afegit que properament té una reunió amb representants del Ministeri de Foment per tractar l'obra del desdoblament i garantir el compromís que van manifestar perquè s'actuï també a la cruïlla de la urbanització Montbarbat.

Aquest tram lliga directament amb el Sils-Caldes i arriba fins a l'enllaç amb la C-35, a l'alçada de Vidreres. Un cop s'acabi l'obra del Sils-Maçanet, la nova autovia tindrà dos carrils de tres metres i mig per sentit de circulació, amb vorals exteriors de dos metres i mig cadascun d'aquests. El projecte també inclou aixecar tres viaductes (que passaran per sobre de les rieres Pins, Rec Clar i Rec Sorrer), remodelar l'enllaç amb la C-63 (que porta cap a Sils i Vidreres), adequar un pas inferior i construir tres murs de separació.

D'aquesta manera, sembla que finalment es desencalla l'inici de les obres d'aquest tram, aturat des de l'octubre de 2008 quan les empreses adjudicatàries van renunciar a seguir per l'encariment d'un 20% del projecte inicial per les exigències tècniques de l'Agència Catalana de l'Aigua i dels ajuntaments dels tres municipis afectats: Sils, Maçanet i Vidreres; cosa que va motivar la redacció d'un nou projecte.

Després del Sils-Maçanet, l'obra que quedarà per fer al sud de la província -segons l'actual projecte- serà el nou enllaç que tanqui el desdoblament. El què es farà serà remodelar l'actual, que connecta la nacional amb la C-35 i l'autopista AP-7. El projecte, amb un cost aproximat de 16,6 milions d'euros, permetrà substituir un dels ramals actuals -amb forma de llaç- per un altre que permeti els vehicles que vénen de Barcelona anar a buscar l'A-2 en direcció Girona d'una manera més directa.